۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۲۵

وزیر نفت اعلام کرد:

اعطای ۲۰۱میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل و زلزله زده خوزستان

اعطای ۲۰۱میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل و زلزله زده خوزستان

وزیر نفت گفت: در حادثه سیل اخیر خوزستان، ۱۵۰ میلیارد تومان و در زلزله مسجد سلیمان ۵۱ میلیارد تومان کمک مالی به مردم در بخش مدارس، خانه های بهداشت، خانه ها و فضای داخلی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در چهارمین همایش مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت با بیان اینکه در ارتباط با مسئولیت های اجتماعی، طرح موضوع  بسیاری صورت گرفته است، گفت: در این بین، نکته مهم فرهنگ سازی در این زمینه است. باید توجه داشت که اکنون شرکت ها معتقدند که بدون اجرای مسئولیت های اجتماعی خود، نمی توانند به حیات صنعتی خود ادامه دهند؛ چنانچه می بینیم بسیاری از ابرکمپانی های آمریکایی نیز فعالیت های گسترده ای در زمینه مسئولیت های اجتماعی دارد.

وی افزود: ما باید با مردمی که کنارشان کار می کنیم دوست بوده و همانند خانواده خود برخورد کنیم؛ این در حالی است که به همین منظور نظام نامه ای را تدوین و آن را منتشر کردیم که به زودی به تک تک شرکت های زیرمجموعه ای ابلاغ خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، نفت صنعتی با ریسک بالا در حوزه زیست محیطی است؛ چراکه مخاطرات در صورت عدم رعایت می توانند در حوزه آب، هوا و خاک ایجاد معضل کند؛ به این ترتیب، حتی اگر  طرحی را به بهانه انجام ندادن مسئولیت های زیست محیطی ارزان تر تمام کنند به هیچ عنوان موافق نیستیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در دورانی که مسئول وزارت نیرو بودم، شدیدا با حفر چاههای غیرمجاز مخالفت می کردم، اظهار داشت: در همان دوران هیچ کس از منحمایت نکرد؛ با این وجود موکدا اعلام می کردم که نباید چاههای غیرمجاز حفاری شده و باید جلوی آنها را بگیریم که نتیجه اقدامات آن روز که عدم رعایت حفاری غیرمجاز بود، نشست دشت های کنونی کشور است.

زنگنه سواد تخصصی مسائل اجتماعی را در این صنعت پائین توصیف کرد و ادامه داد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی، بیشتر اقدامات عمرانی مورد توجه هستند که البته نمی توان آنها را بی اهمیت قلمداد کرد؛ اما واقعیت این است که برای مسائل اجتماعی و اقدامات در این حوزه نیازمند یک طرح برنامه ریزی شده و همه جانبه هستیم که متاسفانه وجود ندارد؛ این در حالی است که حتی نمی توانیم یک گزارش خوب از یک پروژه مهندسی بزرگ ارائه دهیم.

زنگنه گفت: نهایت تلاش خود را کرده ایم تا در حوزه بالادستی و البته پائین دستی بیشترین همکاری و درگیری را در دانشگاههای صنعتی کشور در حوزه صنعت نفت داشته باشیم؛ این در حالی است که اکنون می خواهیم تمام بخش های جامعه شناسی دانشگاههای کشور را نیز به حوزه مسائل اجتماعی صنعت نفت وارد کرده و از تخصص و تجربیات آنها استفاده کنیم چرا که در این بخش شرایط مطلوبی نداریم.

به گفته این مقام مسئول، در حادثه سیل اخیر خوزستان ۱۵۰ میلیارد تومان و برای حادثه زلزله مسجد سلیمان ۵۱ میلیارد تومان کمک مالی به مردم در بخش مدارس، خانه های بهداشت، خانه های مردم و فضای داخلی بخشی از روستاها اعطا کردیم.

کد خبر 4704206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سالار IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
      0 0
      عمل به مسئولیت اجتماعی بهانه است. عملکرد ضعیف NIOC که منجر به خشک شدن هورالعظیم و فاجعه زیست محیطی شده موجب نارضایتی مردم منطقه شده. آقایون نگران چاه نفت هستند نه محیط زیست