۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۱۶

«پور مازار» سرپرست شبکه بهداشت مهریز شد

«پور مازار» سرپرست شبکه بهداشت مهریز شد

یزد ـ علیرضا پور مازار در مراسمی با حضور امام جمعه مهریز و معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به عنوان سرپرست شبکه بهداشت مهریز معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست شبکه بهداشت شهرستان مهریز با بیان اینکه بهداشت و درمان مکمل یکدیگر هستند و باید دوشادوش یکدیگر حرکت کنند، اظهار داشت: البته بهداشت باید جلوتراز درمان حرکت کند یعنی ابتدا افراد بهداشت را رعایت کنند تا کار به مرحله درمان نرسد بنابراین رویکرد وزارت بهداشت، سلامت محوری است.

محمدرضا دهقانی با اشاره به اینکه کار در حوزه بهداشت و درمان دشواری‌های خاص خود را دارد، افزود: مدیرانی که مسئولیت در این حوزه را می پذیرند باید جهادی کار کنند زیرا در غیر این‌صورت به اهداف تعیین شده دست نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، بهورزان بدون هیچ چشمداشتی توانستند با بیماری‌هایی همچون فلج اطفال، وبا و سرخک مبارزه و آنها را ریشه کن کنند، عنوان کرد: اما اکنون با بیماری های مهلک‌تری مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه هستیم که ریشه کنی آن ممکن نیست و باید هزینه های زیادی برای درمان آنها پرداخت شود.

دهقانی با بیان اینکه 36 درصد از مردم استان یزد دچار بیماری‌های قلبی عروقی هستند، تصریح کرد: می توان با رژیم غذایی صحیح و ورزش از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کرد.

دهقانی ادامه داد: در حال حاضر هزینه درمان بیماری هوفیلی بیش از 2 میلیارد تومان است در حالی که می توان با پرداخت یک میلیون تومان و انجام یک آزمایش از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

عملکرد مدیران زیر ذره بین مر دم

امام جمعه مهریز نیز در این مراسم اظهار داشت: در شهرستان مهریز مسؤلان باید کار و تلاش جهادی انجام دهد و در راستای فرمایشات رهبری در این مسیر از ظرفیت جوانان مومن و متدین استفاده کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی ادامه داد: عملکرد هر مدیر زیر ذربین مردم است بنابراین مدیران متوجه این امر باشند و به نحوی عمل کنند که وقتی میز خدمت خود را ترک می کنند، رضایت مردم را به همراه خود داشته باشند.

وی افزود: یکی از مطالبات مردم مهریز، ایجاد شرایط بهتر برای ساختمان شبکه بهداشت و درمان مهریز است و امیدواریم این مهم توسط مسئولان استانی حوزه بهداشت و درمان پیگیری شود.

ضرورت سرمایه گذاری مناسب در حوزه بهداشت شهرستان مهریز

فرماندار مهریز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سلامت در جامعه مقوله مهمی است، اظهار داشت: حوزه سلامت بسیار وسیع است و باید در حوزه پیشگیری سرمایه گذاری ویژه ای شود.

رضا زارع زاده تصریح کرد: اگر در حوزه بهداشت سرمایه گذاری مناسب انجام شود، در حوزه درمان ناچار به هزینه های گزاف نیستیم که این مطابق همان شعار پیشگیری بهتر از درمان، است.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های پنج ساله مهدی حسینی قدردانی و علیرضا پور مازار به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز معرفی شد.

گفتنی است؛ علیرضا پور مازار پیش از این سرپرست شبکه بهداشت شهرستان اشکذر بوده است.

کد خبر 4705369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha