حمله جنگنده‌های اماراتی به عناصر دولت «هادی» در جنوب یمن

حمله جنگنده‌های اماراتی به عناصر دولت «هادی» در جنوب یمن

جنگنده های اماراتی امروز با حمله به عناصر دولت مستعفی یمن وابسته به (عبد ربه منصور هادی) در شهر عدن، دهها نفر را کشته یا زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک منبع وابسته به دولت مستعفی یمن از حمله جنگنده های اماراتی به شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی در شهر عدن واقع در جنوب یمن خبر داد.

بر اثر این حمله ۴۰ نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن کشته و زخمی شده اند. دولت مستعفی یمن با صدور بیانیه ای این حمله را محکوم کرده است.

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن همچنین از شورای امنیت درخواست کرد این حمله را محکوم کند. دولت مستعفی یمن در ادامه از عربستان سعودی به عنوان فرمانده ائتلاف متجاوز خواست در کنار دولت مستعفی بایستد و حملات امارات را متوقف کند.

گفتنی است، عناصر دولت مستعفی یمن دیروز چهارشنبه کنترل فرودگاه عدن را از شبه‌نظامیان وابسته به امارات پس گرفته‌ و با پیشروی در استان «أبین» واقع در جنوب یمن، شهر زنجبار (مرکز استان ابین) را که در ۶۰ کیلومتری شمال «عدن» قرار دارد، تحت کنترل خود درآورند.

اگرچه ساعاتی بعد اعلام شد دولت مستعفی کنترل کامل عدن را در دست گرفته اما امروز پنجشنبه شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است از کنترل دوباره بر این شهر و ورودی‌های آن خبر داد.

کد خبر 4705884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha