۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

استاندار اردبیل:

اولین کارخانه نوآوری استان اردبیل راه اندازی می‌شود

اولین کارخانه نوآوری استان اردبیل راه اندازی می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: اولین کارخانه نوآوری فناورانه استان اردبیل با تخصیص منابع مالی مورد نیاز به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر شنبه در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اردبیل عنوان کرد: برای راه اندازی اولین کارخانه نوآوری و فناورانه استان اردبیل اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کمک بلاعوض پنج میلیارد تومانی پارک علم و فناوری استان اردبیل برای بهره گیری از واحدهای فناورانه دانش بنیان در کارخانه چرم مغان، افزود: ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بانکی نیز بدین منظور در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: حمایت از شرکت‌های دانش محور با بهره مندی از علوم نوین در تمامی کشورهای پیشرفته جهان با شیب مناسبی انجام شده که با کسب نتایج مثبتی در رونق تولید و کارآفرینی نیز همراه گشته است.

بهنام‌جو یادآور شد: با توجه به وسعت ۱۶ هکتاری کارخانه چرم استان، استقرار شرکت‌های دانش بنیان و پیگیری فعالیت‌های علمی و فناوری در این بخش می‌تواند باعث دستیابی به نتایج ارزشمندی در حوزه علوم نوین و فناور محور شود.

به گفته وی امکان توسعه کارخانه مذکور حتی تا ۱۰۰ هکتار نیز وجود داشته و امیدواریم در سفر  رئیس جمهور به اردبیل شاهد افتتاح و بهره برداری از این کارخانه و واحدهای فناوری آن باشیم.

کد خبر 4706905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha