۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۴۶

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد لرستان خبر داد:

ساماندهی چارت تشکیلاتی همه مساجد لرستان تا پایان امسال

ساماندهی چارت تشکیلاتی همه مساجد لرستان تا پایان امسال

خرم‌آباد- مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد لرستان از ساماندهی چارت تشکیلاتی همه مساجد این استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: تاکنون امام جماعت و هیئت امنای ۴۰ مسجد تعیین شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر دانشی در امروز شنبه در کارگاه آموزشی هیئت امنای امامزادگان لرستان با اشاره به اینکه مسجد تنها آجر روی آجر گذاشتن نیست، اینکه چقدر توانستم در مسجد آدم بسازیم و نیروی انقلابی پرورش دهیم مهم است، اظهار داشت: مساجد باید مرکز جنبش سازنده اسلامی باشند.

وی با طرح این مسئله که چقدر توانسته ایم مساجد را محل حضور و تجمع جوانان کنیم، گفت: آیا توانسته ایم مساجد را جزو فعال‌ترین نهادهای جامعه کنیم؟ متأسفانه ما نتوانستیم مساجد را آنچنان که لازم داریم استفاده کنیم.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد لرستان با تاکید بر اینکه پویایی مساجد ما جز با همت و تلاش همه میسر نمی‌شود، افزود: شورای مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده است و‬ هرکسی که در مسجد کار می‌کند از سپاه، تا ارشاد، اوقاف و آموزش و پرورش را دعوت کرده ایم در این شورا حضور یابند.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به اینکه قبلاً در انتصاب امام جماعت مساجد فقط سازمان تبلیغات اسلامی صاحب نقش بود، اظهار داشت: با تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، انتصاب امام جماعت مساجد توسط یک کمیسیون انجام می‌شود که صلاحیت علمی و تخصصی امام جمعه در آن کمیسیون بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس چارت تشکیلاتی که برای مساجد تهیه کرده ایم، امام جماعت هیئت امنای مسجد را معرفی می‌کند، تصریح کرد: تاکنون در ۴۰ مسجد استان چارت تشکیلاتی که تهیه شده اجرایی و وضعیت امام جماعت و هیئت امنا ساماندهی شده است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد لرستان با تاکید بر اینکه در چارت تشکیلاتی مذکور وظایف هیئت امنا، خادم و امام جماعت مسجد تعیین شده است، افزود: تا پایان سال همه مساجد استان طبق چارت تشکیلاتی ساماندهی خواهند شد.

کد خبر 4707391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha