۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵

استاندار زنجان:

نیازمند ایجاد بانک های آماری بر مبنای اطلاعات جغرافیایی هستیم

نیازمند ایجاد بانک های آماری بر مبنای  اطلاعات جغرافیایی هستیم

زنجان-استاندار زنجان گفت: باید به سمت ایجاد بانک های آماری بر مبنای جی آی اس (اطلاعات جغرافیایی) حرکت کنیم چون درصورت فقدان این بانک ها در پیشبرد برنامه ها دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان در محل استانداری زنجان، از انعکاس اخبار هفته دولت از رسانه‌ها و مدیران تشکر و قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات دولت به خوبی ارائه شد.

حقیقی افزود: باید به سمت ایجاد بانک‌های آماری بر مبنای جی آی اس حرکت کنیم چون درصورت فقدان بانک‌های آماری بر مبنای جی آی اس در پیشبرد برنامه‌ها دچار مشکل خواهیم شد.

استاندار زنجان گفت: باید آمار ارائه‌شده شفاف باشد، پیاده سازی جی آی اس موجب شده تا در بسیاری از کشورها شفاف‌سازی آماری انجام شود که ضروری است این موضوع در دستور کار جدی قرار گیرد.

حقیقی آمار را محور توسعه اعلام کرد و افزود: اگر آمار شفاف نباشد همه برای خود آمار سازی می‌کنند که این آمار سازی سودی برای توسعه استان به دنبال نخواهد داشت. با هر مدیری که آمار نادرست بدهد برخورد خواهم کرد.

وی بر ضرورت ترکیبی بودن دستور جلسات تأکید کرد و افزود: نباید تفسیر شخصی از تعداد جلسات شود و باید نماینده‌ای که در جلسه حضور پیدا می‌کندصلاحیت اظهار نظر  داشته و کارشناس باشد.

استاندار زنجان به ظرفیت‌های سمن‌های استان زنجان اشاره کرد و گفت: باید نقش سمن‌ها در کارگروه‌ها دیده شود و اگر می‌خواهیم کار درستی انجام دهیم باید از ظرفیت دانشگاه و سمن‌ها استفاده لازم و بهینه را کرد.

حقیقی افزود: سازمان‌های مردم نهاد از دیگر ظرفیت‌های موجود در استان هستند که در بحث‌های کارشناسی لازم است از توان آنها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

کد خبر 4710094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha