۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷

از فرش تا عرش با آثار هنرمندان خوشاب

از فرش تا عرش با آثار هنرمندان خوشاب

خوشاب- دو معلم نهضت سوادآموزی در شهرستان خوشاب، با آموزش‌های هنری، زنان و دختران روستاها را به کلاس‌های درس می‌کشانند و اکنون هنرهای دستی آنان، برایشان درآمدزا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آثار این هنرمندان، جذاب است و پر مخاطب. هر انسان اهل هنری کارشان را تحسین می‌کند؛ چراکه با کم‌ترین امکانات، از خاک، اثری خلق کرده‌اند که زیبایی‌اش چشم‌نواز است و دلنشین و از زیر پای انسان به بالای سر صعود کرده است.

سمیرا شریفی و اکرم مرادی، دو معلم نهضت سواد آموزی در شهرستان خوشاب هستند که در کنار تدریس و با سواد کردن بانوان بی‌سواد و باز کردن چشم نابینای آن‌ها، در روستاها به آن‌ها هنر رفت‌کوبی و خلق آثار هنری را نیز می‌آموزند. بانوانی که از هیچ به همه چیز می‌رسند.

سمیرا شریفی معلم نهضت سواد آموزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بیش از ۵ سال است که معلم نهضت سواد آموزی در شهرستان خوشاب هستم، اظهار کرد: آموزش‌های خانگی رایگان است و برای جذب بانوان بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های درس، از ابزار هنر استفاده کردیم و با استقبال خیلی خوبی مواجه شدیم.

وی با اظهار اینکه کارگاه تولیدی نداریم و آثار تولیدی با کمک بانوان علاقه‌مند در منزل تولید می‌شود، افزود: استقبال خیلی خوبی از آثار تولیدی شده و فروش نسبتاً مناسب و خوبی در یک‌سال گذشته داشته‌ایم.

این معلم نهضت سواد آموزی، با اشاره به اینکه چشم انتظار روزی است که به عنوان یک معلم استخدام شود، بیان کرد: جایگاه هنر رفت‌کوبی و خلق آثار سنتی به دلیل علاقه‌ای که مردم به سنت‌های گذشته دارند و همچنین تنوع رنگ‌های به کار رفته در آنان، بسیار خوب است.

شریفی با بیان اینکه برای اولین بار تولید آثار هنری را از سبزوار آغاز کردم، اضافه کرد: تاکنون در روستاهای نودهان، سیدآباد و سلطان‌آباد از توابع شهرستان خوشاب، کلاس‌های سوادآموزی از طرف نهضت سواد آموزی برگزار شده و در کنار آن، آموزش هنرهای دستی نیز داشتیم که بانوان و دختران جوان روستاها استقبال خیلی خوبی از این نوع آموزش‌ها داشته‌اند.

وی تصریح کرد: عشق و علاقه به کار و اقدام جهادی در آموزش به انسان‌های بی سواد در روستاها، برای نهضت سوادآموزی از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون آن‌ها نمی‌توان کار را درست انجام داد و یا در روستاها برای تدریس ماندگار شد.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی روز دنیا و اینترنت برای فروش آثار تولیدی خودشان در شهرستان‌های دیگر کشور، گفت: داشتن خلاقیت در تولید آثار و استفاده از رنگ‌بندی مناسب با توجه به سلایق و علاقه به رنگ‌ها در شهرستان‌های دیگر، در فروش آثار نقش مهمی دارد.

این معلم نهضت سواد آموزی در شهرستان خوشاب، با اظهار اینکه در تهران مردم به رنگ‌های روشن علاقه‌مند هستند و در شهرستان‌ها به رنگ‌های تیره علاقه بیشتری نشان می‌دهند، گفت: برای خلق آثار و استفاده از تنوع رنگی آثار تولیدی، از رنگ‌های آثار سنتی بهره می‌گیریم.

شریفی با تقدیر از حمایت‌های مسئولان شهرستان خوشاب گفت: تولید آثار صنایع دستی در منزل به، دلیل آزاد بودن وقت بیشتر بانوان، جذابیت در کار و همچنین مدیریت وقت، از استقبال زیادی برخوردار است.

کد خبر 4711022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha