۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۱

استاندار سیستان و بلوچستان:

همه ارکان نظام برای توسعه سیستان و بلوچستان کمر همت بسته‌اند

همه ارکان نظام برای توسعه سیستان و بلوچستان کمر همت بسته‌اند

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز توجه ویژه ای به سیستان و بلوچستان شکل گرفته است به طوری که همه ارکان نظام برای توسعه و رفع محرومیت از استان کمر همت بسته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در دیدار با رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کشور در استانداری، با بیان اینکه اقدامات خوبی از ابتدای انقلاب تاکنون در سیستان و بلوچستان انجام شده است، اظهار داشت: وسعت زیاد و پراکندگی بالای استان باعث شده است، علارغم تلاش‌های صورت گرفته، شاخص‌های توسعه از متوسط کشوری پایین‌تر باشد.

وی افزود: در حوزه گازرسانی و انشعاب‌های خانگی ٥ استان کشور به عنوان استان‌های معین در حال عملیات حفاری، لوله گذاری و اتصال انشعاب در سه شهر زاهدان، زابل و خاش هستند که از زمان تحویل پروژه، پیشرفت خوبی داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: عملیات گازرسانی مناطق و محلات حاشیه شهر زاهدان با هدف توسعه متوازن و رفع محرومیت درحال انجام است.

موهبتی با اشاره به طرح انتقال آب به ٤٦ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان، بیان کرد: این طرح با نگاه ویژه مقام معظم رهبری در منطقه سیستان در حال اجرا است که در کشور بی نظیر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم در این دیدار، توسعه بندر چابهار، احداث راه آهن و انتقال گاز به استان را از بزرگترین طرح‌های ملی در کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری صد در صدی از این طرح‌ها، روند توسعه استان تسریع شود.

سید مرتضی بختیاری گفت: ٦٠ درصد جمعیت دنیا در کنار سواحل زندگی می‌کنند در حالی که حدود ٣ درصد جمعیت کشور در مناطق ساحلی جنوب کشور ما ساکن هستند.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های توسعه‌ای کشور، به توسعه سواحل جنوبی کشور توجه بیشتری شده است که در آینده نزدیک شاهد گسترش صنایع و به تبع آن حضور بیشتر جمعیت در آن خواهیم بود.

کد خبر 4712327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha