۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان:

درخواست‌های الزام به فک پلاک مستقیم به پلیس راهور ارجاع می شود

درخواست‌های الزام به فک پلاک مستقیم به پلیس راهور ارجاع می شود

سنندج - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان گفت: در جهت تسهیل امور مراجعین به دستگاه قضایی، مقرر شد درخواست‌های الزام به فک پلاک مستقیماً به پلیس راهور ارجاع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، علی رشیدی اظهار داشت: دستگاه قضایی به چگونگی ورود ارباب رجوع و تهیه امکانات برای مردم به سمت مسیری پیش می‌رود که دیگر مردم به دستگاه‌های قضایی و انتظامی مراجعه نکنند و فقط در موعد مقرر در وقت رسیدگی به دادگاه مراجعه داشته باشند.

وی افزود: با الکترونیکی شدن سیستم دستگاه قضایی در روند تشکیل پرونده ها، مردم می‌توانند شکایات و درخواست‌های خود را به صورت الکترونیکی به مراجع قضائی فرستاده و روند پرونده ها را به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان ادامه داد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بستر مناسبی برای استانداردسازی شکایات هستند و می‌توانند با شناسایی و دسته بندی عناوین مجرمانه و دعاوی حقوقی از ورود پرونده‌های زیادی به دستگاه قضایی جلوگیری کنند و این دفاتر از خدمات بزرگ قوه قضاییه است که کار را هم برای دستگاه قضایی و هم برای مردم تسهیل کرده است.

رشیدی به کاهش کار ضابطین در الکترونیکی شدن پرونده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل پرونده به صورت الکترونیک و ارسال به دادسرا می‌توان بدون دخالت مأمور و مشکلات پیش روی آن به صورت الکترونیک پرونده‌ها به کلانتری و مراکز انتظامی ارجاع داده شود.

وی بر تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تأکید کرد و بیان کرد: با اضافه شدن ۲۷ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان تا پایان سال جاری گام‌های مؤثری در جهت تسهیل کار مراجعین صورت پذیرفته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان گفت: در راستای تسهیل امور مراجعین به دستگاه قضایی با تشکیل جلسات متعدد، شیوه نامه‌ای با فرماندهان انتظامی استان تنظیم شد که درخواست‌های الزام به فک پلاک مستقیماً به پلیس راهور ارجاع شود.

کد خبر 4715784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha