۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲

در چهارمحال و بختیاری؛

آزادسازی بستر رودخانه ها نقش مهمی در کاهش خسارت های سیل دارد

آزادسازی بستر رودخانه ها نقش مهمی در کاهش خسارت های سیل دارد

شهرکرد- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: آزادسازی بستر رودخانه ها نقش مهمی در کاهش خسارت های سیل های احتمالی در این استان دارد.

ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:در بحران سیل  بهار سالجاری در بخش کشاورزی خسارت های شدیدی وارد شد که عمده این خسارت به زیرساخت هاو تاسیسات برداشت آب بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در بحران سیل، گفت :در زمان وقوع سیل  ۲۲۰ مورد کنترل سدها، آماده باش نیروهای ستادی و شهرستانی، استقرار ۶۵ اکیپ عملیاتی در مدت سیل برای کاهش خسارت به بخش کشاورزی درحالت آماده باش بودند.

وی ادامه داد: بخش عمده عملیاتی در زمان سیل اجاره ماشین آلات برای آزادسازی مسیل های خروجی آب و کانال ها، تامین لوله برای انتقال آب از مهمترین اقدامات عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی در بحران سیل بود.

۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی اختصاص یافت

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی به استان اختصاص پیدا کرده است، افزود: ۵۲ میلیارد تومان از این تسهیلات به‌صورت بلاعوض به کشاورزان در تمامی عرصه‌ها از جمله شیلات، زراعی، باغی، زیرساخت، تلفات دام پرداخت می‌شود.

ذبیح الله غریب گفت تاکنون برای جبران خسارت کشاورزان در سیل اخیر در چهارمحال و بختیاری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ پرونده برای ارسال به بانک تشکیل شده است.

تشکیل 4800 پرونده برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان

غریب افزود :اراضی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کوهستانی بودن به اراضی خرد کشاورزی تبدیل شده است که در زمان سیل بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ پرونده تشکیل که با تلاش های شبانه روزی در ستاد و شهرستان در سامانه سجاد ثبت اطلاعات و بعد از ثبت اطلاعات مرحله راستی آزمایی توسط کارگروه شهرستان صورت گرفت.

غریب با اشاره به اعطای  تسهیلات به خسارت دیدگان  سیل، گفت :در بخش تسهیلات یک هزار و ۶۴۳ متقاضی مورد بررسی و ثبت قرار گرفته  است که  تعداد ۲۱۱ مورد پرونده کارگروه مصوب شد و ۲۰۷ مورد به بانک های عامل معرفی شده اند که بالغ بر  ۱۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان توسط کارگروه استانی تایید و به بانک عامل معرفی می شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان درادامه بیان کرد: بازسازی زیرساخت های بخش کشاورزی و مسیل های رودخانه ها برای جلوگیری ازاستقرار  واحدهای غیرمجاز(پرورش آبزیان) در حریم رودخانه که مانع از خروجی آب، آزادسازی بستر رودخانه و مسیرها از مهمترین اقدامات برای کاهش خسارت در مواجهه با بحران سیل برشمرد.

غریب در ادامه با اشاره به اینکه توسعه بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری رظفیت های بیشماری برای توسعه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال در این استان ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به مطالعات  برای توسعه بخش کشاورزی استان، بیان کرد: توزیع تراکم جمعیت درروستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر و توزیع جغرافیایی نرخ بیکاری دراستان به تفکیک شهرستان ها به صورت جامع مورد مطالعه قرارگرفته است ودراین مطالعه بخش کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری دربعضی از تولیدات مثل تولیدات شیلاتی، دامپروری وکشاورزی دررتبه های برتر درسطح کشور خودنمایی می کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: این مطالعات سندچشم اندازی برای ۱۵سال آینده توسعه بخش کشاورزی استان است که مسئولان و کارشناسان وصاحب نظران دربخش کشاورزی باید دقت لازم را برای اصلاح و برطرف کردن کاستی ها ونواقص موجود درنهایی شدن این سندچشم انداز انجام دهند.

بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری ضروری است

وی بیان کرد: جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین اهداف است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی چهارمحال وبختیاری توسعه می یابد، اظهار داشت: بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر زنجیره  کامل تولید آبزیان در این استان کامل شده است.

کد خبر 4716652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha