۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

استاندار کرمانشاه:

رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز سومار ادامه دارد

رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز سومار ادامه دارد

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مباحث بازارچه‌های مرزی با احساس مسئولیت بیشتری در استان دنبال شود، گفت: رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز سومار ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند اظهار داشت: مباحث بازارچه های مرزی استان جدی است و باید کسانی که در بازارچه ها مسئولیت برعهده دارند وظیفه خود را بخوبی انجام دهند.

وی افزود: با تعطیلی مرز سومار جمعی از کارگران بیکار شده و خساراتی بر استان وارد آمد و فشار تعطیلی مرز سومار بر خسروی بار شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کسانی که در بازارچه ها مستقر هستند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و  باید حساسیت ها را رعایت کنیم و اگر طرف مقابل بر موضوعی حساسیت دارد به آن دقت کنیم.

این مسئول بیان داشت: در بازارچه و مرز شوشمی به عنوان یکی از پنج مرز رسمی استان باید زیرساخت ها فراهم شود، این مرز می تواند فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی مردم منطقه و استان باشد و در صورت نیاز اعتباراتی را برای تجهیز امکانات مرز شوشمی تخصیص خواهیم داد.

بازوند با بیان اینکه در مرز شوشمی حتما باید تردد مسافر صورت گیرد، گفت: با مذاکراتی که با دولت اقلیم کردستان شده قرار است مجوز تردد مسافران از دو استان کردنشین عراق داده شود؛ از این فرصت باید استفاده شود تا مردم از مرزهای رسمی سودی داشته باشند.

وی ادامه داد: در مورد مرز سومار رایزنی ها ادامه دارد و موضوع به زودی مرتفع خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: مسئولیت مبادلات مرزهای رسمی بر عهده معاونت امور اقتصادی استانداری قرار گرفته که مسائل را دنبال و پیگیری کند و تا زمانی که مرزها شکل رسمی خود را می گیرد، معاونت اقتصادی دنبال کننده مسائل آن خواهد بود.

کد خبر 4718807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha