۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۲۱۸ هزار هکتار از اراضی کردستان رفع تداخل شد

۲۱۸ هزار هکتار از اراضی کردستان رفع تداخل شد

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۱۸ هزار هکتار از اراضی کردستان در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون زدودن موانع تولید رفع تداخل و تثبیت نوعیت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری صبح دوشنبه در کارگروه رفع تداخل و تثبیت نوعیت اراضلی ملی و غیرملی جهاد کشاورزی استان کردستان، اظهار داشت: ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سال ۹۵ برای رفع موانع تولید، رقابت پذیری و ارتقای نظام مالی کشور آیین نامه به مهندسان مشاور واگذار شده است.

وی افزود: تا کنون ۱۶۹ پلاک به مساحت کل ۲۱۷ هزار هکتار از این میزان رفع تداخل و تثبیت نوعیت اراضلی ملی و غیرملی شده و برای ۴۲ هزار و ۵۵۱ هکتار آن نیز عمدتا از ملی به کشاورزی تغییر نوعیت داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: پس از رفع تداخلات اراضی کشاورزی پلاک و تعیین تکلیف اراضی ملی، دولتی و مستثنیات سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی اراضی نسبت به جمعآوری اطلاعات زمین اعم از اطلاعات توصیفی، مالکیتی و حقوقی اشخاص اقدام کرده است.

جعفری یادآور شد: هم اکنون ۳۳ هزار هکتار از این اراضی به صورت تفکیک شده برای صدور سند مالکیت به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده و برای صدور این اسناد تفاهم نامه ای به ارزش ۵۰ میایارد ریال منعقد شده است.

وی بیان کرد: در این راستا صدور اسناد  ۳۸ پلاک به مساحت ۲۴ هزار و ۶۸۶ هکتار نهایی شده و پیش بینی میشود تا پایان سال جاری این میزان به ۱۰۰ پلاک برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تهیه عکس هوایی جدید توسط سازمان امور اراضی کشور و حوزه دریاچه ارومیه به مساحت یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در شهرستان های بیجار، قروه، دهگلان و سقز از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است که شامل حدود ۵۷ درصد اراضی کل کردستان است.

جعفری اظهار داشت: مستند سازی و ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی کشاورزی به صورت همزمان، تعیین تکلیف اراضی ملی و کشاورزی به صورت توام و ساماندهی متصرفین اراضی ملی و برنامهریزی جهت بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی با توجه به مازاد تولید آنها از اهداف اجرای کاداستر اراضی کشاورزی است.

وی افزود: امکان برنامه ریزی مناسبت جهت مدیریت و مبارزه با آفات و بیماریها و جلوگیری از شیون آنها بر اساس سطوح زیر کشت، ایجاد بستر مدیریت مزرعه بصورت کل و جز، یکپارچه سازی اراضی و تعیین الگوی کشت از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: کارگروه نظام فنی و اجرایی طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان کردستان با عضویت سازمان جهاد کشاورزی ، ادارات کل ثبت اسناد و املاک ، منابع طبیعی و آبخیزداری استان تشکیل شده و اولین دستور کار این کارگروه پیگیری صدور سند مالکیت برای ۳۸ پلاک به مساحت ۲۶ هزار هکتار از اراضی استان است.

کد خبر 4719660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha