۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

۴۰ هکتار از اراضی دولتی خراسان جنوبی رفع تصرف شد

۴۰ هکتار از اراضی دولتی خراسان جنوبی رفع تصرف شد

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از رفع تصرف ۴۰ هکتار از اراضی دولتی استان طی یک سال گذشته خبر داد.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از خدمات دولت واگذاری زمین مسکونی، اداری و مذهبی به ادارات و اقشار ویژه بوده که در این راستا طی سال ۹۷ و ۹۸ بالغ بر هزار و ۱۰ واحد قرارداد واگذاری داشته ایم.

وی، سنددار کردن و تثبیت مالکیت اراضی دولت را یکی دیگر از برنامه های راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز در یک سال گذشته هزار و ۲۷۶ فقره سند تک برگی صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در جهت حفظ و صیانت از حقوق بیت المال بالغ بر دو هزار هکتار صدور سند و تملک سند و تملک اراضی داشته ایم، بیان کرد: همچنین ۴۰ هکتار اراضی بوده که طی یک سال گذشته رفع تصرف شده است.

برنامه های جدید برای بازآفرینی شهری

جعفری به برنامه های راه و شهرسازی در بحث بازآفرینی شهری و مسکن اشاره کرد و گفت: برنامه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن، تکمیل مسکن مهر و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن جدید است.

وی عنوان داشت: از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بافت فرسوده این کار به دو صورت خود مالک و انبوه سازی دنبال می شود، افزود: با توجه به توان اقتصادی مردم در این محلات استقبال کمتر بوده و از این رو به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین مسکن ساز هستیم.

جعفری یادآور شد: در صورت آمادگی انبوه سازی زمین برای ساخت در اختیار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برای مسکن محرومین نیز برنامه هایی دردست اقدام داریم که زمین را برای ساخت مسکن تحویل بنیاد مسکن و سایر متولیان قرارمی دهیم.

کد خبر 4719749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha