۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی:

راستی آزمایی فعالیت‌های ایران ذیل برجام ادامه خواهد داشت

راستی آزمایی فعالیت‌های ایران ذیل برجام ادامه خواهد داشت

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی در اظهاراتی تائید کرد که راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «کرونل فروتا»، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان سخنان خود در نشست عمومی سالانه آژانس ضمن تاکید بر اهمیت همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس، تائید کرد که راستی آزمایی فعالیت‌های ایران در ذیل توافق برجام همچنان تداوم خواهد داشت.

در این نشست که با عنوان شصت‌وسومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس و با حضور علی اکبر صالحی، مدیر کل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد، فروتا در ابتدا یاد مدیر کل پیشین آژانس، یوکیا آمانو را گرامی داشت و بر این نکته تاکید کرد که فعالیت‌های آژانس به مانند گذشته ادامه خواهد داشت.

به گفته فروتا آژانس برای بیش از شش دهه، توانسته است به طور نسبی اعتماد اعضا را از طریق کارشناسان فنی و مستقل خود جلب کند و با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، اما روند افزایش اعضای این سازمان همواره ادامه داشته است.

فروتا در سخنان خود ضمن اشاره به اجرای پادمان‌‍‌های آژانس از سوی ۱۸۲ کشور، همچنین به ادامه راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل توافق برجام نیز اشاره کرد و گفت که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همچنین به سفر خود به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایرانی درباره فعالیت‌ها طبق برجام و اجرای پادمان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: همکاری کامل و به موقع ایران در رابطه با اجرای توافقنامه پادمانی و پروتکل الحاقی همچنان مورد تاکید است.

به گفته فروتا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به راستی‌آزمایی و عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران و همچنین ارزیابی‌ها درباره نبودن مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه خواهد داد.

مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در انتهای سخنان خود اعلام کرد که نشست بعدی آژانس با هدف بررسی دستاوردها در ارتباط با امنیت هسته‌ای در سطح وزرا و در فوریه آتی در وین برگزار خواهد شد.

کد خبر 4720050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha