۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰

استاندار مرکزی؛

آگاهی بخشی عمومی و اطلاع رسانی در خصوص خودروهای قاچاق بر لازم است

آگاهی بخشی عمومی و اطلاع رسانی در خصوص خودروهای قاچاق بر لازم است

اراک- استاندار مرکزی گفت: آگاهی بخشی عمومی و اطلاع رسانی در خصوص خودروهای قاچاق بر به جامعه به منظور کاهش آسیب های ناشی از این قضیه لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز دوشنبه در جلسه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان های مرکزی و لرستان در اراک، اظهار داشت: بحث خودروهای قاچاق یک موضوع مشترک در استان مرکزی و لرستان است که باید با واقعیت موجود به این معضل بپردازیم و تصمیم های لازم را اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: باید به اصل مشکل دو استان اختلال در امور اقتصادی کشور و اختلال در مال و جان مردم بپردازیم. رفتار رانندگان خودروهای قاچاق در جاده بی رحمانه و به دور از شرایط انسانی است و همین خودرو سلاحی است که جان دیگران را می ستاند.

آقازاده بیان کرد: در حال حاضر در خصوص خودروهای قاچاق بر با یک معلول(ناشی از یک علت) مواجه هستیم و در کشور نمی توان جلوی قاچاق را گرفت. با اینکه واردات یک هزار و ۳۰۰ قلم کالا به علت های تحریم و کمبود ارز ممنوع شده، نمی توان مردم را از خریداری پارچه و سایر موارد منع کرد.

وی گفت: در استان های جنوبی مانند هرمزگان، خوزستان، بوشهر و استان های غربی قاچاق کالا مشاهده می شود و ما با معلول آن که ناشی از علت های دیگری است، در حال مبارزه هستیم.

آقازاده بیان کرد: دبیرخانه های هر دو استان کمیسیون های مشترک را ظرف دو هفته تشکیل دهند و مسایل و موضوعاتی که نیازمند مصوبه است را مطرح سازند. در جلسه شورای تامین روسای کل دادگستری، دادستان ها، فرماندهان انتظامی، مسئولین سپاه، بسیج و... می توانند برخی از هماهنگی های دو استان را انجام دهند.

وی گفت: دبیر خانه می تواند مواردی که در این جلسه بیان شد و پیشنهادات را احصا کند چرا که تعدادی از پیشنهادات می تواند در اختیار دو استان باشد یعنی با مصوبه دو استان در شورای تامین هماهنگی ایجاد شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: خودروهای قاچاق بر برای استان ها به یک معضل تبدیل شده و با بررسی آمار تصادفات این خودروها در استان لرستان به وضعیت خطرناک آن ها در این زمینه پی خواهیم برد.

استاندار مرکزی بیان کرد: بیان موضوعاتی مانند خودروهای قاچاق بر نباید محرمانه باشد و وظیفه ما ارایه آموزش‌های عمومی و اطلاع رسانی به مردم است تا بتوان از خسارت های این معضل به جان آن ها جلوگیری کرد. امیدواریم برگزاری این جلسات به کاهش این قبیل معضلات منجر شود و به راهکارهایی در راستای کنترل این بحران دست پیدا کنیم.

کد خبر 4720059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha