۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴

مخبر خبر داد

افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت به طور همزمان در کشور

افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت به طور همزمان در کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به افتتاح همزمان ۱۲۰ مدرسه برکت در سراسر کشور گفت: امروز ۲۵۰ هزار بسته لوازم‌التحریر برای توزیع میان دانش‌آموزان محروم ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر در حاشیه مراسم افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت که امروز برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس در روستاها و مناطق محروم کشور، به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در این مراسم ۲۵۰ هزار بسته کیف و نوشت‌افزار برای توزیع میان دانش‌آموزان مناطق محروم ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۲۰ مدرسه برکت را از طریق بنیاد برکت، در راستای نهضت مدرسه‌سازی، به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته احداث کرده است.

مخبر با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث این مدارس در مناطق محروم هزینه شده است، افزود: بنیاد برکت پیش از این ۱۱۱۰ مدرسه با ۶۶۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسانده بود که با ۱۲۰ مدرسه، تعداد کلیه مدارس برکت به ۱۲۳۰ مدرسه می‌رساند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: مدارس بنیاد برکت تاکنون ۲۶۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار دادند و ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در مدارس، بیش از ۱۵۰ هزار نفر است.

وی تأکید کرد: بنیاد برکت در حال ساخت هزار مدرسه دیگر است، تاکنون قرارداد ساخت ۱۶۴۴‌مدرسه را منعقد کرده و با توجه به بهره‌برداری از ۱۲۳۰ مدرسه، ۴۱۴ مدرسه دیگر را در دست ساخت و تکمیل دارد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ بنگاه کوچک با اشتغال ۳۰۰ نفر در مناطق محروم ایجاد می‌شود گفت: تاکنون ۶ هزار روستا در راستای توسعه اشتغال به کارگاه تبدیل شده‌اند.

کد خبر 4720671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha