۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰

در جلسه شورای فرهنگ عمومی پیشوا مطرح شد؛

انتقادامام جمعه پیشوا از وضعیت قبور شهدا در صحن امام زاده جعفر(ع)

انتقادامام جمعه پیشوا از وضعیت قبور شهدا در صحن امام زاده جعفر(ع)

پیشوا- امام جمعه پیشوا با انتقاد از وضعیت قبور شهدای داخل صحن اظهار داشت: قبور شهدا وضعیت خوبی نداشته و نیاز به توجه و ساماندهی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح الله باقری صبح پنج شنبه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: فرصت‌های زیادی برای تقویت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی وجود دارد که یکی از این فرصت‌ها عاشورا و اربعین حسینی است.

باقری افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد چرا که دستگاه امام حسین(ع) مقدمه ای برای آشنایی با فرهنگ اصیل سیدالشهداء و فرهنگ انقلابی است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی‌از فرصت‌های ناب برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی، دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس یک دانشگاه است که درب آن باز و راهش همچنان ادامه دارد.

امام جمعه پیشوا با بیان اینکه فرهنگ‌ ایرانی با فرهنگ اسلامی گره خورده است گفت: فرهنگ‌هایی همچون صله رحم، فرهنگ‌ کار و... مورد تاکید دین مبین اسلام است.

وی در خصوص یادواره های شهدا و جلساتی که به‌یاد شهدا برگزار می‌شود عنوان داشت: این یادواره ها فرصتی برای تبیین فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

امام جمعه پیشوا با انتقاد از وضعیت قبور شهدای داخل صحن اظهار داشت: قبور شهدا وضعیت خوبی نداشته و نیاز به توجه و ساماندهی دارد.

باقری افزود: راه‌اندازی طرح محله اسلامی و تشکیل کمیته های نظافت، امنیت، امور بانوان، عمران و آبادانی و ... کار ارزنده و فرصت مغتنمی برای فرهنگسازی است تا مردم خودشان پای کار بیایند و امورات محله خود را پیگیری کنند.

کد خبر 4722813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha