۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸

آیت الله اعرافی:

دانش‌آموزان قم در اقامه نماز سرآمد باشند/ نقش جوانان در دفاع مقدس

دانش‌آموزان قم در اقامه نماز سرآمد باشند/ نقش جوانان در دفاع مقدس

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نباید عبادت را با ظاهر خشک و قالب استاندارد شده در نظر بگیرید،‌ گفت: دانش آموزان قمی باید در علم، اخلاق و اقامه نماز در کشور سرآمد باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر دوشنبه در آیین نواختن زنگ نماز که در نخستین روز از سال تحصیلی در مدرسه شهدای گمنام قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت استواری نماز بر پایه معرفت و اخلاص، افزود:‌ امیدواریم نماز روز به روز عمق بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصاویری که فرد از آینده دارد استعدادهایش  شکوفا می‌شود و با تصاویر بلند است که انسان به درجات بالا می‌رسد، گفت: عبادت در سنین جوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین باید جوانان به این مسئله توجه داشته باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید عبادت را با ظاهر خشک و قالب استاندارد شده در نظر بگیرید،‌ افزود: دانش آموزان قمی باید در علم، اخلاق و اقامه نماز در سراسر کشور سرآمد باشند.

وی افزود: نماز دو رکن دارد که شامل معرفت و انگیزه می‌شود که معرفت به معنی شناخت خدا و شناخت خویش است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هر چه بیشتر در مسیر معرفت قدم برداریم، عبادت ما با معناتر خواهد شد، افزود: معرفت در نماز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دفاع مقدس دستاوردهای عظیمی برای ملت ایران داشته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس روحیه جهادی را در میان رزمندگان، فرماندهان و حتی مردم و مسئولان در آن دوران ایجاد کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت دوران دفاع مقدس به دستاوردهای عظیمی دست یافته است، گفت: دستیابی ایران اسلامی به قدرت دفاعی بالا و تبدیل آن به یک قدرت در منطقه از برکت خون شهدا و تجربیات دوران دفاع مقدس بوده است.

وی گفت: ملت مقتدر و مسلمان ایران در دوران دفاع مقدس در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا که در کنار حزب بعث قرار گرفته بودند پیروز شده و آن‌ها را ناکام گذاشت.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس روحانیت، رزمندگان، سپاه و بسیج حماسه‌آفرینی کردند، افزود: به برکت وجود مردان بزرگ که حماسه دفاع مقدس را خلق کردند اکنون امتداد دفاع مقدس را در یمن، سوریه و فلسطین و در ابعاد گسترده‌تر در سراسر عالم می توانیم مشاهده کنیم.

وی بیان کرد: نقش جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس بی نظیر بود و آنها با وجود سن کم با تمام وجود در مبارزه با دشمنان حضور یافتند.

این نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه اولین درس دفاع مقدس معجزه نوجوانان و جوانان بوده است، افزود: حضور پررنگ جوانان همه نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان با روحیه شجاعت و معنویت موجب پیروزی در دوران دفاع مقدس شد، تصریح کرد: وجود جوانان در دوران دفاع مقدس آکنده از معنویت و عشق به خدای متعال بود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: دقت در زندگی بسیاری از بزرگان دینی ما این را نشان می‌دهد که راز موفقیت آنان استفاده درست از سن نوجوانی و جوانی خود در راه کسب علم و معنویت بوده است.

کد خبر 4726832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha