۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

کاهش ۸.۵ درصدی جمعیت کیفری مازندران/بررسی چندپرونده مفاسد اقتصادی

کاهش ۸.۵ درصدی جمعیت کیفری مازندران/بررسی چندپرونده مفاسد اقتصادی

نوشهر – رئیس کل دادگستری مازندران از کاهش ۸.۵ درصدی شمار جمعیت کیفری در استان با اجرای صدور احکام جایگزین حبس خبر داد.

حجت الاسلام محمد صاق اکبری در حاشیه تودیع و معارفه دادستان نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سیاست دادگستری استان اظهار داشت: تلاش برای کاهش اطلاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم است.

وی افزود: در این راستا، مردم برای فک پلاک نیاز به راجعه به دادسراها و محاکم ندارند و پلیس راهور این وظیفه را انجام خواهد داد و علاوه براین مردم می توانند با مراجعه به اجرای ثبت اسناد، نسبت به اجرای اسناد اقدام کنند.

حجت الاسلام اکبری به ابلاغیه جدید رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: کلیه جرایم قابل گذشت و دعاوی حقوقی و خانوادگی و دعاوی دولتی به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود تا به رسالت صلح و سازش پرداخته شود.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد:سیاست دیگر قوه قضاییه، کاهش جمعیت کیفری است و افرادی که نباید در زندان به سر برند باید آزاد شوند و افرادی که لازم نیست به زندان معرفی شوند از جایگزین حبس درباره آنان استفاده شود.

وی با اظهار اینکه مقوله جایگزین حبس در استان مازندران تاکنون چندان مورد استقبال واقع نگرفته است از برگزاری جلساتی در این راستا خبر داد و گفت:در ماه قبل دو هزار فقره حکم جایگزین حبس در محاکم استان صادر شده است و این میزان باید تا ۱۵ درصد آرای صادره افزایش یافت.

وی میزان احکام جایگزین حبس در استان را در حال حاضر یک درصد اعلام کرد و گفت: طبق آخرین آمار ۸.۵ درصد جمعیت کیفری استان با صدور آرای جایگزین حبس کاهش یافته است.

حجت الاسلام اکبری افزود: همچنین با عنایت همکاران موجبات خلاصی محکومان مالی، مهریه و جرایم غیرعمد از زندان فراهم خواهد شد.

وی با اظهار اینکه چندفقره پرونده مفاسد اقتصادی در حوزه زمین خواری و دیگر حوزه ها در حال بررسی است گفت: با تکمیل شدن این پرونده ها نسبت به اطلاع رسانی درباره آن اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: در مازندران بیشترین جرایم مربوط به سرقت، تهدید، ضرب و جرح عمدی و غیرعمدی و توهین است.

در این مراسم علیپور به عنوان دادستان جدید نوشهر معرفی شد.

کد خبر 4728621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha