۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵

استاندار اردبیل:

ایجاد وقفه در راه آهن اردبیل جایز نیست/پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه

ایجاد وقفه در راه آهن اردبیل جایز نیست/پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه

اردبیل - استاندار اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی پروژه راه آهن اردبیل خبر داد و گفت: در اجرای این پروژه نباید وقفه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو ظهر پنجشنبه در بازدید از مسیر راه آهن میانه - اردبیل عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام یافته پروژه راه آهن اردبیل - میانه در دهه فجر ۹۹ به بهره برداری می‌رسد و در اجرای این پروژه نباید وقفه‌ای را شاهد شویم.

به گفته وی این پروژه در شرایطی از سال ۸۴ آغاز شده بود که در برخی از سال‌ها با پیشرفت فیزیکی چندان مناسبی مواجه نبود، اما اخیرا با جلب اعتبار مورد نیاز و حمایت‌های دولت روند پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه سرعت گرفته است.

استاندار اردبیل به پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی کل پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: در سفر روزهای آتی رئیس جمهوری به اردبیل در نظر داریم تا تأمین کسری اعتبار این پروژه پیشنهاد شود تا در موعد مقرر شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل باشیم.

بهنام‌جو ادامه داد: تا بدین جای کار برای پروژه راه آهن اردبیل در حدود ۹۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی از بهره برداری از فاز اول ایستگاه قطار اردبیل تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: تکمیل پروژه راه آهن اردبیل از آرزوهای دیرین اهالی منطقه بوده و مردم استان با امید زیادی چشم انتظار شنیده شدن سوت قطار هستند.

استاندار اردبیل در خصوص راه‌های ارتباطی استان نیز گفت: در سال جاری به مسیرهای چهاربانده و دوبانده استان ۶۰ کیلومتر افزوده خواهد شد تا در ارتقای ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها مفید واقع شود.

بهنام‌جو در پایان از افزایش چشمگیر اعتبارات عمرانی استان و برخورداری ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های اردبیل از ردیف اعتبار ملی خبر داد.

کد خبر 4729637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha