۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵

در گفتگو با مهر مطرح شد

نقش فرودگاه‌ها در لجستیک دفاع مقدس/ بازسازی رادارها با اتمام جنگ

نقش فرودگاه‌ها در لجستیک دفاع مقدس/ بازسازی رادارها با اتمام جنگ

راهبر عملیات فرود گاهی شرکت فرودگاه ها گفت: فرودگاه ها در شرایط حساس دفاع مقدس در برقراری ارتباط سریع مسئولان و فرماندهان و انتقال تجهیزات فوری به جبهه ها نقش مهمی ایفا کردند.

حسین اسفندیاری در حاشیه بازدید از غرفه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس کارشناسان صنعت هوانوردی و فرودگاهی توانستند با سرپانگهداشتن فرودگاه ها و سیستم های ناوبری در انجام فعالیت های مستمر حتی برقرار نگهداشتن پروازها در مناطق جنگی و ایجاد ارتباط سریع مسئولان و فرماندهان با جبهه و لجستیک جنگ، همچنین انتقال مجروحان و رزمندگان نقش مؤثری ایفا کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: خوشبختانه در دوران دفاع مقدس مشکلی در حمل و نقل هوایی کشور ایجاد نشد و شاهد برقراری پروازهای برنامه ریزی شده در فرودگاه ها بودیم.

وی گفت: پس از دفاع مقدس به ویژه در دهه ۷۰ به سرعت بازسازی و توسعه فرودگاه ها آغاز شد و سیستم های ناوبری، ارتباطی و راداری که آسیب دیده بودند به سرعت نوسازی شد.

اسفندیاری تأکید کرد: خوشبختانه با وجود فشارهای حداکثری وارد شده بر صنعت هوانوردی کشور در دوران دفاع مقدس و پس از آن، اختلالی در حمل و نقل هوایی ایران ایجاد نشده و مانع تحقق آرزوی دشمنان شده ایم.

کد خبر 4731943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha