۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶

با رویکرد اشتغال‌زایی انجام می‌شود؛

راه‌اندازی مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان استان بوشهر

راه‌اندازی مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با رویکرد اشتغال‌زایی مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در دانشگاه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر یکشنبه در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر اظهار داشت: از همه ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی دانشجویان استفاده خواهیم کرد در همین راستا طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در کنار آموزش با مهارت‌های حرفه‌ای آشنا خواهند شد تصریح کرد: طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصتی استثنایی برای مهارت‌آموزی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها برای ورود به بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دیر کارگاه‌های مهارتی جوار دانشگاه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در محل دانشگاه برگزار می‌شود.

دراهکی از راه‌اندازی سه کارگاه مهارتی جوار دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیر خبر داد و افزود: دانشجویان در سال تحصیلی جدید مهارت‌های فنی را در حرفه‌های برق، کامپیوتر، مکانیک و PLC با همکاری دانشگاه آزاد فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به تفاوت ماهیت آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش و پرورش و آموزش عالی، وظیفه اصلی این سازمان را تربیت نیروی ماهر فاقد مهارت و ارتقاء شاغلان برشمرد و اظهار کرد: مایه امیدواری است که دو مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی در بحث دانشی و مهارتی با همکاری و مشارکت یکدیگر در راستای ارتقاء وضعیت دانشجویان و دانش‌پژوهان در مسیر تعالی گام‌هایی را بردارند.

دراهکی بابیان اینکه فنی و حرفه‌ای به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای کمک به تسریع در اشتغال دانشجویان است، گفت: آموزش‌های غیررسمی فنی و حرفه‌ای به منظور انعطاف در زمان، مکان و شرایط برگزاری دوره‌ها، این توانایی را دارد تا در کنار ارائه آموزش‌ها در تمامی حوزه‌های آموزشی، حس اعتمادبه‌نفس را در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تقویت کند.

عبدالعزیز بحرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیر نیز اظهار داشت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی و همکاری‌های مستمر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به سمت توانمندی سوق دهیم.

کد خبر 4732060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاطمه IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
      0 0
      بگید تکمیل ظرفیت چی شد؟؟؟؟چرا دیگه خبری نمیزارید؟فقط بلدین از مردم پول بکشین!