۹ مهر ۱۳۹۸، ۷:۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

طرح های پیشران کشاورزی باعث رونق تولید و اشتغال در کردستان می شود

طرح های پیشران کشاورزی باعث رونق تولید و اشتغال در کردستان می شود

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تامین اعتبار و اجرای طرح های پیشران کشاورزی در کردستان می تواند بخش مهمی از اشتغال و تولید استان را تامین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی تشکل های بخش کشاورزی استان کردستان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: برای برخورداری از تولید و اشتغال پایدار همدلی و هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با سازمان جهاد کشاورزی بسیار مهم و ضروری است و باید این ارتباط تداوم داشته باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی استان کردستان به دلیل برخورداری این استان از ویژگی های طبیعی و نیروی انسانی مستعد از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که در بخش کشاورزی استان کردستان به عنوان یک اقدام کلان می توان به آن اشاره کرد، پیگیری تامین اعتبار طرح های پیشران کشاورزی است که بخش مهمی از اشتغال و تولید استان را تامین خواهد کرد.

جعفری یادآور شد: افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز، آبی شدن ۱۰۰هزار هکتار اراضی دیم و توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات از طرح های پیشران کشاورزی استان کردستان است که به جد توسط استاندار کردستان در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: استان کردستان با وجود یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار اراضی دیم در راستای تولید محصولات کشاورزی دیم از استعداد و ظرفیت ویژه ایی برخوردار است که نباید از آن غافل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر حضور استاندار کردستان در جلسه ویژه مطالبات بخش‌ کشاورزی استان که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: علاوه بر تاکید تأمین اعتبار بخش کشاورزی تسریع در اجرایی کردن طرح های پیشران خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان کردستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری افزود: امروز مسئولان استان علاوه بر داشتن اگاهی کامل از بخش کشاورزی نسبت به این بخش توجه و اهتمام بیشتری دارند دلیل ان وجود زیرساخت های لازم در اشتغال و تولید پایدار است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید با اجرای الگوی کشت در تولید محصولات کشاورزی به ویژه سبزی و صیفی جات، به نظریه کارشناسان بخش تولید توجه کنند، اظهار داشت: محصولاتی چون گوجه فرنگی و خیار بدون نظر کارشناسان کشاورزی و الگوی کشت تولید نشود و امروز سعی ما بر آن است تا با خرید تضمینی از دغدغه کشاورزان کم کنیم.

کد خبر 4733509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha