۹ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۹

سارکوزی در پرونده «بیگمالیون» محاکمه می شود

سارکوزی در پرونده «بیگمالیون» محاکمه می شود

دیوان عالی فرانسه ارجاع پرونده تخلفات مالی رئیس جمهوری سابق این کشور به دادگاه کیفری در پرونده «بیگمالیون» را مورد تایید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، دیوان عالی فرانسه امروز سه شنبه ارجاع پرونده تخلفات مالی نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه به دادگاه کیفری را مورد تایید قرار داد تا زمینه حضور وی در دادگاه فراهم شود.

تصمیم برای ارجاع پرونده تخلفات مالی رئیس جمهوری پیشین فرانسه به دادگاه پیشتر در فوریه سال ۲۰۱۷ توسط یک قاضی مامور رسیدگی به پرونده اتخاذ شده بود؛ اما درخواست های متعدد تجدید نظر که از سوی وکلای رئیس جمهوری راست گرای سابق ارائه شد کار رسیدگی به این پرونده را دو سال و هفت ماه به تاخیر انداخت.

رئیس جمهوری سابق فرانسه قرار است بار دیگر در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات مالی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ که از آن به عنوان ماجرای «بیگمالیون» نام برده می شوند در دادگاه حضور یابد.

نیکلا سارکوزی در این پرونده به استفاده از منابع غیر قانونی مالی برای پیشبرد کارزار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ متهم شده است.

در صورت اثبات اتهامات وارده پیش بینی می شود که دادگاه کیفری فرانسه یک سال مجازات زندان و جریمه ۳۷۵۰ یورویی برای نیکلا سارکوزی وضع کند.

کد خبر 4734530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha