۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۲

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان:

سند توسعه و پیشرفت ۱۵ روستای میامی تهیه و تدوین‌شد

سند توسعه و پیشرفت ۱۵ روستای میامی تهیه و تدوین‌شد

میامی - مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان بابیان اینکه به دنبال برون رفت میامی از محرومیت‌ها هستیم، گفت: در این راستا سند توسعه و پیشرفت ۱۵ روستا تهیه و تدوین‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بندر آبادی عصر چهارشنبه دو دومین جلسه ستاد استانی توسعه میامی به میزبانی سالن اداره فرهنگ و رشاد اسلامی این شهر ضمن بیان اینکه  ۳۱ شهرستان در کشور به‌عنوان شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته انتخاب شدند که میامی نیز یکی از این شهرستان‌ها است، ابراز داشت:  تهیه سند توسعه و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ۱۵ روستای میامی یکی از اقداماتی که در راستای عمل به سند توسعه این شهرستان انجام‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه در جلسه شورای معاونان وزارت کشور، با ۲۳ مصوبه، تصویب‌هایی انجام شد که نظام‌نامه توسعه شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته از آن یاد می‌شود، افزود: از ظرفیت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ در حوزه دو سازمان صمت و جهاد کشاورزی، اعتباراتی مختص این موضوع در نظر گرفته‌شده و در حال حاضر در مرحله اعطای تسهیلات به طرح‌ها قرار دارد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان بابیان اینکه از این میزان  ۹ طرح بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان مختص شهرستان در بخش کشاورزی است، ابراز داشت: این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل‌ معرفی شدند که طبق مصوبه شورای معاونان وزارت کشور، تخصیص حداکثری اعتبارات ملی و استانی پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان میامی، در دستور کار قرارگرفته است.

بندر آبادی بابیان اینکه سه پروژه که قابلیت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت رادارند شناسایی و تدوین‌شده است، تصریح کرد: این طرح‌ها برای انجام اقدامات بعدی به وزارت کشور ارسال شدند.

وی افزود: تهیه سه طرح جامع فضای سبز شهر، طرح جامع شبکه آب‌رسانی فضای سبز، طرح جامع زیباسازی سیما و منظر شهری و الزام طراحی و احداث بنا با اسکلت مستحکم و فولاد از اقداماتی که در بحث فضا و سیمای شهری و افزایش نشاط اجتماعی و خانواده‌ها در شهر میامی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان بابیان اینکه تمام تلاش‌ها در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم این شهرستان با جدیت پیگیری می‌شود، ابراز داشت: مدیریت آب‌های جاری، سیلاب‌ها، حفاظت و فعال‌سازی قنوات و بازنگری اساسی مسیل‌ها و ... با اولویت تخصیص اعتبارات مناسب از طریق استان، ازجمله اقدامات عمرانی انجام‌شده در راستای عمل به سند توسعه میامی است.

بندر آبادی اضافه کرد: پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های ناشی از این‌ معضل، سیمای شهری، افزایش نشاط اجتماعی و غیره ازجمله اقدامات اجتماعی که در اجرای سند توسعه میامی انجام‌شده است.

کد خبر 4735313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha