۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸

استاندار اردبیل:

زمینه رونق اقتصاد بوم گردی در روستاهای اردبیل تقویت می‌شود

زمینه رونق اقتصاد بوم گردی در روستاهای اردبیل تقویت می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: برخی از روستاهای استان اردبیل دارای استعداد بوم گردی بوده و بدین منظور تقویت این بخش‌ها مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو شامگاه چهارشنبه در نشست رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نمایندگان استان در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات بوم گردی با اجرای بافت با ارزش روستایی در عنبران علیا انجام گرفته و برای روستای موییل نیز در حال برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: روستاهایی در شهرستان‌های گرمی، خلخال و سرعین وجود دارد که دارای استعداد تبدیل شدن به هدف گردشگری و بوم گردی هستند.

استاندار اردبیل یادآور شد: در حال حاضر مسافران زیادی از چهار طرف وارد استان می‌شود و اجرای طرح بوم گردی با حفظ بافت سنتی تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی برای منطقه به دنبال دارد.

بهنام جو ادامه داد: تخصیص اعتبارات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض به روستاییان برای طراحی و اجرای واحدهای مسکونی و همچنین بهسازی این واحدها موجب سرعت بخشی از اجرای این طرح می‌شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان در زمینه بوم گردی، توسعه این بخش را در احیای گردشگری زمستانی نیز موثر دانست.

استاندار اردبیل به ابلاغ قیر رایگان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به استان اشاره کرد و خواستار تخصیص صد در صد این سهمیه در سال جاری شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات حمایتی از زنان سرپرست خانوار در روستاهای استان برای بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی گفت: تعداد ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در روستاهای استان شناسایی شده که ۵۰ نفر توسط بنیاد مسکن و بقیه توسط بهزیستی و سایر نهادها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

در این جلسه نمایندگان شهرستان های مختلف استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن خواستار افزایش سهمیه قیر رایگان برای روستاهای هدف بنیاد مسکن شدند.

کد خبر 4735336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha