۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

مدیر دانشگاه علوم بهزیستی اعلام کرد:

ایجاد کانون دانشجویی خیریه و جهادی در علوم بهزیستی

ایجاد کانون دانشجویی خیریه و جهادی در علوم بهزیستی

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از رسمیت کانون دانشجویی «خیریه و اردوهای جهادی» در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، یوسف رضایی گفت: تاکنون دانشجویان با حمایت دانشگاه، فعالیت های خیریه بصورت پراکنده در مناسبت های مختلف همچون جمع آوری کمک نقدی و غیرنقدی برای زلزله زدگان، سیل زدگان و یا ارائه خدمات به ساکنان مناطق محروم استان تهران داشتند، اما این فعالیت ها منسجم شد.

وی افزود: از اوایل امسال با تشکیل کانون خیریه و تدوین برنامه ای منسجم و مستمر، به این فعالیت ها هویت بخشیده شد و طی روزهای اخیر با تصویب نهایی آن، این فعالیت ها رسمیت یافت.

رضایی با اشاره به برنامه های این کانون دانشجویی که بطور مستمر و با حمایت اعضای هیئت علمی و خیرین سلامت انجام می شود، افزود: طی ماه های اخیر، دانشجویان موسس کانون و اعضای آن با شناسایی توانخواهان دچار ضایعه نخاعی از طریق مراکز بهزیستی، و بررسی مشکلات جسمی، بهداشتی و محل سکونت این افراد، نسبت به رفع مشکلات آنان با کمک خیرین سلامت، اقدام کردند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم بهزیستی به فعالیت دانشجویان رشته های مربوط به حوزه های سلامت روان و سلامت اجتماعی، از طریق این کانون در مناطق محروم استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: عده ای از دانشجویان عضو کانون خیریه با همراهی اساتید، با مراجعه به منطقه محمودآباد شهر ری (کوره آجرپزی)، و بررسی وضعیت کودکان این منطقه، مقدمات و زمینه ارائه خدمات سلامت روان و سلامت اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای تحصیلی کودکان این منطقه را فراهم کردند.

رضایی با تاکید بر اینکه این حرکت ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، تداوم خواهد داشت، افزود: امیدوارم که کانون خیریه و اردوهای جهادی، با پذیرش اعضای جدید، تقویت شده و بتواند خدمات خود را گسترش بدهد.

مدیر اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین در آغاز سال جدید تحصیلی ۹۹- ۹۸، برنامه های این اداره را اعلام کرد و گفت: وظیفه اصلی اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه، پشتیبانی و حمایت از ظهور و بروز استعداد دانشجویان برای ارتقای توان علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان است.

وی، از برگزاری اردوهای کوتاه مدت یک روزه به جای اردوهای بلندمدت برای دانشجویان خبر داد و افزود: این اردوها شامل گردشگری در شهر تهران و آشنایی با مکان های دیدنی تهران می شود. همچنین برگزاری اردو و دیدن از مناطق عملیاتی دفاع مقدس از دیگر اردوهای تدارک شده در طول سال جدید تحصیلی هستند.

رضایی با اشاره به دیگر فعالیت های هنری گفت: تماشای جمعی فیلم های خوب در سینما و یا دیدن تاتر، از برنامه های پیش بینی شده برای دانشجویان در سال جدید است. در همین ارتباط، نمایش فیلم در خوابگاه ها و برنامه های سرگرمی و فرهنگی به مناسبت های مختلف در طول سال از طریق کانون ها و با پشتیبانی رابطان فرهنگی، برای دانشجویان در خوابگاه ها اجرا می شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به لزوم آشنایی دانشجویان با آثار شاعران برجسته و بنام ایران، اجرای برنامه های «حافظ خوانی و مثنوی خوانی» را از دیگر برنامه های این مدیریت ذکر کرد.

وی تعداد انجمن های علمی فعال دانشجویی را ۱۲ انجمن علمی و تعداد کانون های فعال دانشجویی را چهار کانون ذکر کرد و افزود: همانطور که کانون « خیریه و اردوهای جهادی» با نظر دانشجویان تاسیس شد، اگر در آینده نیز دانشجویان برای انجام فعالیت خاصی نیاز به تشکیل کانون یا تشکلی در ارتباط با آن فعالیت داشتند، با کارشناسان مدیریت فرهنگی در میان بگذارند تا نسبت به تشکیل و حمایت از آن اقدام شود.

رضایی از تشکیل انجمن علمی «فناوری های نوین توانبخشی» خبر داد و گفت: این انجمن به تازگی و با پیشنهاد دانشجویان، به مجموعه انجمن های علمی دانشجویی اضافه شده است.

وی افزود: دو تشکل بسیج دانشجویی و مجمع اسلامی دانشجویان مستقل نیز در دانشگاه علوم بهزیستی فعالیت دارند و دانشجویان جدید الورود نیز می توانند برای عضویت و فعالیت در این تشکل ها، و همچنین کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی، ثبت نام کنند.

کد خبر 4738423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha