۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳

استاندار قزوین: 

توجه به راههای روستایی موجب رونق تولید و کاهش مهاجرت می شود

توجه به راههای روستایی موجب رونق تولید و کاهش مهاجرت می شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: بهبود وضعیت راههای روستایی موجب کاهش مهاجرت و ماندگاری روستاییان و رونق تولید در این مناطق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین عصر دوشنبه پس از بازدید از روستاهای بویین زهرا و افتتاح چند طرح کشاورزی و روستایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی تولید برای ما اهمیت فراوانی دارد و با حمایت جدی باید کمک کنیم تا رونق تولید محقق شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات نحوه دریافت تسهیلات و بازگشت آنها به بانکهاست که گاهی تولیدکننده و گاهی بانکها را دچار چالش می کند.

جمالی پور گفت: در دادن تسهیلات به صنعتگران باید دقت کنیم تا این تسهیلات در مسیر تولید هزینه شود و در کنار آن اگر چه منابع بانکی ارایه شده به صنایع متعلق به عموم جامعه است و باید بازگردانده شود اما لازم است ملاحظه ات خاص پیگیری شود تا به دلیل بدهی کارخانه ها تعطیل نشود.

وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان با فشار تحریم ها تلاش می کنند تا اقتصاد ما را دچار چالشجدی کنند و به کشور آسیب بزنند انتظار می رود چالش های صنعتگران با درک مشترک مورد توجه مدیران بانکها قرار گیرد و با سعه صدر بیشتری روند دریافت طی شود.

استاندار قزوین گفت: در این وضعیت همه باید تلاش کنیم ابتدا هیچ واحدی از چرخه خارج نشده و تعطیل نشود و سپس برای احیای واحدهای نیمه تعطیل و بحرانی هم همت کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این وضعیت باید با تکمیل واحدها برای ایجاد اشتغال جدید مورد استفاده قرار گیرد.

جمالی پور با اشاره به اهمیت توجه به راههای مواصلاتی استان گفت: به نظر می رسد در کنار تلاش های انجام شده در حوزه جاده های روستایی شرایط خوبی نداریم و باید برای بهبود این وضعیت اقدام کنیم.

استاتدار قزوین یادآورشد: با استفاده از منابع استانی و ملی تلاش می کنیم راههای روستایی وضعیت بهتری پیدا کرده و نواقص آن برطرف شود.

وی بیان کرد: بهبود وضعیت راه های روستایی می تواند موجب کاهش مهاجرت به شهرها، رونق اقتصادی روستاها و ب 9 بود معیشت و داد و ستد ساکنان این مناطق شود.


 

کد خبر 4740095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha