چین از طرح پیشنهادی روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد

چین از طرح پیشنهادی روسیه درباره خلیج فارس استقبال کرد

چین از طرح پیشنهادی روسیه برای تشکیل ائتلاف امنیت جمعی در خلیج فارس استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری با اشاره به طرح ائتلاف امنیتی روسیه در خلیج فارس گفت: اوضاع خلیج فارس بسیار پیچیده است و چین از نزدیک آن را دنبال می‌کند ودر این شرایط صلح و ثبات در منطقه، به نفع همه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود که کشورش از هرگونه اقدام و ابتکارعملی که تأثیر مثبتی بر صلح و ثبات در منطقه داشته باشد و همزمان ارتباط طرفین مربوطه را حفظ کند، استقبال خواهد کرد.

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی در باشگاه والدای خواستار ایجاد سازمانی متشکل از روسیه، آمریکا، چین، هند و اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر به منظور حل مسائل خلیج‌فارس شده بود.

علی رغم استقبال چین از طرح پیشنهادی روسیه، اما ناتو اعلام کرده که پیشنهادی از روسیه برای ایجاد یک سازمان امنیتی در خلیج فارس دریافت نکرده است و اتحاد در ساز و کارهای موجود همکاری با تعدادی از کشورهای منطقه را کافی می داند.

ایده رئیس جمهور روسیه بر این بود تا با ایجاد یک سازمان بین المللی برای امنیت و همکاری در خلیج فارس، ثبات در این منطقه ملتهب را تضمین کند.

کد خبر 4740987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha