۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد چهارمحال و بختیاری:

مردم چهارمحال و بختیاری چهار میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مردم چهارمحال و بختیاری چهار میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

شهرکرد- رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: مردم چهارمحال و بختیاری چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی بابیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات به آن‌ها مصرف می‌شودبیان کرد: از این مجموع دو میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان زکات فطریه، ۱۵۳ میلیون تومان زکات واجب و بیش از دو میلیارد تومان زکات مستحب جمع‌آوری شده است.

وی با تشریح نحوه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده، افزود: ۸۴ درصد از زکات پرداختی مردم استان در زمینه خرید جهیزیه، درمان نیازمندان، تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و رفع نیازهای معیشتی مستمندان هزینه شده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان ادامه داد: همچنین ۱۶ درصد باقی مانده نیز صرف احداث، مرمت و بازسازی پروژه‌های عمرانی شده است.

هاشمی بابیان اینکه ۳۵ روحانی به عنوان مبلغ در حوزه زکات و ۳۷۶ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند، گفت: تاکنون ۱۳۳ جلسه شورای زکات در روستاها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین احکام زکات و موارد مصرف آن، گفت: نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار عاملان زکات قرارگرفته است.

کد خبر 4741072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha