۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

سرپرست بیمه سلامت گلستان:

۵درصد گلستانی ها بیمه ندارند/پوشش بیمه اجباری از آبان اجرا می شود

۵درصد گلستانی ها بیمه ندارند/پوشش بیمه اجباری از آبان اجرا می شود

گرگان- سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان با بیان این که پنج درصد گلستانی فاقد هرگونه بیمه ای هستند، گفت: افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه اجباری سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد کمانگری صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به منظور تشریح برنامه های هفته بیمه سلامت اظهارکرد: سوم تا نهم آبان ماه به نام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده که در این هفته برنامه هایی را برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص نامگذاری هفته بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت، توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، بیمه سلامت، سطح بندی و نظام ارجاع، بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت از بیمه شدگان، بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری مداری، بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی و بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری عناوین این هفته خواهد بود.

کمانگری در مورد اهم برنامه های هفته بیمه سلامت بیان کرد: به صدا درآمدن زنگ بیمه سلامت در مدارس، برگزاری یادواره شهدا و مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، برپایی نمایشگاه، دیدار با مسئولان، شرکت در نماز جمعه و چک کردن فشار خون نمازگزاران، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی، بازدید از مراکز سلامت، تبلیغات محیطی، نشست های خبری و غیره از جمله برنامه ها است.

اجباری شدن پوشش بیمه سلامت

سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به اجباری شدن بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: براساس آمارها حدود ۱۰ درصد افراد در کل کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که این رقم در استان گلستان بین پنج الی ۶ درصد است.

کمانگری ادامه داد: طبق بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است این افراد را از طریق آزمون وسع تحت پوشش بیمه همگانی قرار دهد.

وی بیان کرد: این قانون از هفته بیمه سلامت در کشور اجرا می شود و افراد فاقد پوشش هر نوع بیمه ای، از خدمات این بیمه بهره مند خواهند شد.

کمانگری گفت: براساس دهک بندی صورت گرفته دهک اول تا سوم هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کنند و دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه و از دهک پنجم تا دهم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

۱۲۰۰ تبعه در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی اضافه کرد: دهک بندی افراد در حیطه وظایف وزارت کار و امور اجتماعی است و از طریق سامانه جامع رفاه انجام می شود.

کمانگری توضیح داد که افراد باید از آبان ماه برای بیمه خود به سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حق بیمه کامل ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان است، گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و یارانه بگیرها از پرداخت این وجه مستثنی می شوند.

طبق گفته کمانگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده سلامت در استان وجود دارد که ۸۰۰ هزار نفر بیمه روستایی، ۱۰۴ هزار نفر بیمه همگانی، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی، ۴۰ هزار نفر سایر اقشار هستند.

کمانگری همچنین گفت که هزار و ۲۰۰ تبعه خارجی در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که توسط اداره کل اتباع معرفی شده اند.

کد خبر 4742713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha