۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

پرونده بازسازی مدارس سیل‌زده لرستان تا پایان ۹۸ بسته می‌شود

پرونده بازسازی مدارس سیل‌زده لرستان تا پایان ۹۸ بسته می‌شود

پلدختر- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه تا پایان سال پرونده بازسازی مدارس منطقه سیل‌زده لرستان بسته می‌شود، گفت: تا پایان آبان‌ماه نیز سری دوم مدارس احداثی تحویل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح دو مدرسه در پلدختر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از زمان سیل در سه استان گلستان و لرستان و خوزستان، سازمان نوسازی مدارس یک برنامه بلند مدت و یک برنامه کوتاه مدت تدوین کرد، اظهار داشت: در کوتاه مدت و برای مهرماه باید هرچه سریع تر مدارس تعمیری را سریع تر آماده می کردیم تا به چرخه آموزش برگردند، این اتفاق رقم خورد و امروز در لرستان همه مدارس نیازمند تعمیرات، تعمیر و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شده است.

در مدت زمان دوماه یک مدرسه با پیشرفت ۳۰ درصدی در پلدختر تکمیل شد که کار بزرگی بود

وی با بیان اینکه مدارسی هم در نقاط خاص قرار داشت، شرایط خاص داشتند و نیازمند تعمیرات اساسی و بازسازی بودند، تعمیرات این مدارس انجام شد و امروز یک مدرسه ۱۲ کلاسه در پلدختر نیز تحویل شد، تصریح کرد: در مدت زمان دوماه یک مدرسه با پیشرفت ۳۰ درصدی تکمیل شد که کار بزرگی بود.

حمایت ۲۱۰ میلیاردی خیرین مدرسه ساز در مناطق سیل زده

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه یک مدرسه ۶ کلاسه در معمولان نیز با حمایت خیرین حقیقی و حقوقی بهره برداری شد، افزود: خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه تعهد کردند ۲۱۰ میلیارد را برای تکمیل پروژه های مناطق سیل زده اختصاص دهند که خوشبختانه این اتفاق خوب رقم خورد و امروز ۱۲۲ کلاس درس با حمایت خیرین تحویل آموزش و پرورش لرستان می شود.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه در عین حال که در مناطق سیل زده بحران را پشت سر گذاشته ایم اما به معنی این نیست که نیازمند کار بیشتر نیستیم، گفت: محرومیت هایی از گذشته به جا مانده و مدارسی هم باید جدید جایگزین شوند تا روستاهای جابه جا شده فضای آموزشی داشته باشند.

از پایان آبان ماه امسال سری دوم مدارس احداثی تحویل می شود

وی با بیان اینکه برای این مناطق و روستاها نیز پروژه هایی تعریف شده که با پیشرفت های متفاوت از ۱۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرایی شدن هستند، تصریح کرد: در طی یک دوره مشخص این مدارس تحویل می شود و از پایان آبان ماه امسال سری دوم مدارس ما تحویل می شود و تا پایان سال پرونده مدارس منطقه سیل زده لرستان بسته می شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه این اتفاق در خوزستان به دلیل شرایط توپوگرافی زودتر رقم خورد، افزود: در دو هفته آینده در گلستان حضور می یابیم و تعدادی مدرسه که خیرین کمک کرده اند را افتتاح می کنیم و امیدواریم پرونده مدارس سیل زده این استان نیز تا پایان سال بسته شود.

کد خبر 4742803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha