۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴

امانی خواستار شد:

وزارت نیرو با تغییر سبک زندگی، مصرف آب را کاهش دهد

وزارت نیرو با تغییر سبک زندگی، مصرف آب را کاهش دهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران از وزارت نیرو خواست که با اختصاص شماره‌ای، از مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تغییر سبک زندگی در کاهش مصرف آب نظرسنجی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهربانو امانی در جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات وزیر نیرو، با بیان اینکه ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: این در حالی است که در تهران این سهم ۵۵ درصد است چرا که تهران شهری صنعتی است.

وی با بیان اینکه آنچه باید وزارت نیرو مورد توجه قرار دهد، کاهش مصرف آب است، گفت: برای این موضوع باید با تغییر سبک زندگی، شاهد کاهش مصرف آب باشیم. بهتر است در این باره وزارت نیرو با ارائه شماره سه رقمی، از مردم کمک بگیرد یا اینکه از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد استفاده کند.

امانی همچنین از روند آبیاری فضای سبز و بوستان‌های شهر تهران با آب زیرزمینی انتقاد کرد و افزود: با وجود اینکه چندین‌بار تأکید شده و با ابلاغ بخشنامه‌ای، خواسته شده که فضای سبز شهر تهران با آب زیرزمینی آبیاری نشود، همچنان شاهد این هستیم آبیاری با آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود. پیشنهاد من این است که آموزش پیمانکاران فضای سبز را وزارت نیرو بر عهده گیرد.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری نیز با بیان اینکه حیات فضای سبز و بوستان‌های شهر به آب بستگی دارد، اظهار داشت: منابع آبی ما محدود است و بهتر است این موضوع را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پساب برای شهر تهران گفت: باید شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای برنامه‌ای برای استفاده بهتر از پساب داشته باشند.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه از دهه ۷۰ شاهد این هستیم که شبکه آب و فاضلاب در شهر تهران در حال تکمیل شدن است، افزود: حدود ۳۰ درصد از این شبکه باقی‌مانده و کامل شدن آن به لحاظ زیست‌محیطی اهمیت دارد.

وی همچنین از قطع شدن حق‌آبه بوستان چیتگر در دو سال گذشته به دلیل بدهی انتقاد کرد و گفت: ۹۵ هکتار از درختان و فضای سبز بوستان چیتگر در این مدت از بین رفته است.

صدراعظم نوری از روند کُند جابجایی تیرهای برق در بافت‌های فرسوده، انتقاد و بیان کرد: این موضوع نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده و انتظار داریم به این موضوع توجه شود.

کد خبر 4751262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha