۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

درآمد ۱۷۰ میلیارد تومانی زرشک برای کشاورزان خراسان جنوبی

درآمد ۱۷۰ میلیارد تومانی زرشک برای کشاورزان خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی برداشت ۲۰ هزار تن زرشک در سال جاری، گفت: از این محل نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان عاید زرشکاران استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قوسی صبح یکشنبه در تور رسانه ای بازدید از مزارع زرشک روستای شاخن بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از باغات استان به کشت زرشک اختصاص یافته است.

وی از پیش بینی افزایش دو درصدی تولید زرشک استان در سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۲۰ هزار تن زرشک خشک از این باغات برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال با برداشت این محصولات نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان عاید زرشکاران استان شود.

خسارت به ۴۱۰۰ هکتار از باغات زرشک

به گفته قوسی در حال حاضر نزدیک به ۱۸ هزار نفر از کشاورزان استان در تولید زرشک مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به شش هزار و ۱۵۳ هکتار از باغات زرشک استان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته است، افزود: امسال نزدیک به چهار هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات استان بر اثر عوامل مختلف خسارت دیده و تاکنون نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان غرامت به زرشکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۲ واحد فرآوری زرشک در استان با ظرفیت ۹ هزار و ۳۷۰ تن، عنوان داشت: این واحدها در زمینه های مختلف تولید کنسانتره زرشک، آب و شربت زرشک مشغول به فعالیت هستند.

قوسی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۳۴ بارگاه زرشک در استان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور حمایت از فعالان این بخش تسهیلات مختلفی برای بسته بندی و فرآوری زرشک، احداث بارگاه های زرشک و در آینده ای نزدیک احداث باغ زرشک از محل بند«الف» تبصره ۱۸ تا سقف ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت می شود.

کد خبر 4751312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha