۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان سمنان:

۵ کاروان سلامت در مجموعه هلال‌احمر استان سمنان ایجاد شد

۵ کاروان سلامت در مجموعه هلال‌احمر استان سمنان ایجاد شد

سمنان - رئیس جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، از تشکیل پنج کاروان سلامت در مجموعه این جمعیت خبر داد و گفت: ۵۵۵ نفر از خدمات این کاروان بهره‌مند شدند.

مظفر محمدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ایجاد پنج کاروان سلامت در مجموعه هلال‌احمر استان سمنان، ابراز کرد: این کاروان‌ها از بیستم شهریورماه تا بیستم شهریورماه تاکنون با مشارکت ۱۳ داوطلب جمعیت هلال‌احمر در سطح استان باارزش ریالی خدمات معادل ۳۱۴میلیون ریال راه‌اندازی و ۵۵۵نفر نیز از آن‌ها بهره‌مند شدند.

وی درباره اجرای برنامه ارمغان مهر به مناسبت بازگشایی مدارس در استان نیز، افزود: در این برنامه یک هزار و ۷۵۵ بسته آموزشی، بهداشتی، غذایی و البسه به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال در بین مددجویان توزیع و همچنین خدماتی شامل ویزیت و توزیع دارو برای ۳۰۵ نفر باارزش مالی ۸۷ میلیون ریال و توزیع غذای گرم و بهداشت موی سر برای ۲۰۹ نفر از این افراد به ارزش ریالی ۴۷ میلیون ریال انجام شد.

اجرای پروژه‌های حمایتی از مددجویان

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از اجرای پنج پروژه حمایتی، معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۳۸ میلیون ریال نیز در سطح استان خبر داد و ابراز کرد: ۸۳۱ مددجو از این طرح که با مشارکت ۱۷ داوطلب انجام شد، بهره‌مند شدند از سوی دیگر هلال‌احمر استان سمنان برای ۳۵ مددجو واجد شرایط نیز در سامانه سخا، پرونده حمایتی تشکیل داده است.

محمدخانی بابیان اینکه پنج برنامه روز کار داوطلبی با مشارکت ۱۱ داوطلب هلال‌احمر و بهره‌مندی ۲۷۹ نفر باارزش ریالی ۳۹ میلیون ریال از دیگر اقدامات هلال‌احمر در یک ماه گذشته بوده است، گفت: پیگیری مستمر ثبت مشخصات اعضا و داوطلبان در سامانه ساجد به‌منظور آمادگی برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اجرایی شعب جمعیت استان و پایش مستمر از چگونگی روند اجرای برنامه در بین یک هزار و ۲۰۰ داوطلب از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در این‌یک ماه اخیر است.

وی با اشاره به اعزام پزشک و پیراپزشک داوطلب جمعیت استان سمنان به کشور عراق به‌منظور ارائه خدمات درمانی به زائران کربلا و نجف در درمانگاه‌های هلال‌احمر، افزود:  اجرای طرح نیابت و دلجویی از بیماران، خانواده‌های سالمندان و شهدا در سطح استان با مشارکت ۲۵ داوطلب و بهره‌مندی ۱۱۵ نفر و همچنین آموزش کمک‌های اولیه و چادرزنی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در روستای فولاد محله شهرستان مهدی‌شهر از دیگر اقدامات هلال‌احمر استان بوده است.

برگزاری کارگاه های آموزشی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: این جمعیت همچنین در یک ماه اخیر، دوره‌های آموزشی شامل کمک‌های اولیه، کارگاه آموزشی خانواده، تغذیه و سبک زندگی سالم، نحوه فعالیت ورزشی و صرف صبحانه سالم، آشنایی با انواع مواد مخدر و اثرات آن، گسترش فرهنگ اهدای خون در سطح استان را با حضور۳۸۵ نفر از داوطلبان برگزار کرده است.

محمدخانی بابیان اینکه هشت ایستگاه سلامت در سطح شهرستان‌های دامغان، شاهرود، سرخه و گرمسار، با مشارکت ۶۵ داوطلب و بهره‌مندی ۷۷۶ نفر توسط هلال‌احمر استان سمنان برپاشده است، گفت: انجام مشاوره رایگان فردی و گروهی با مشارکت دو داوطلب و بهره‌مندی ۱۸ نفر در گرمسار از دیگر اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.

کد خبر 4752371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha