۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸

فرماندار بناب:

۶۰ سازمان مردم نهاد در شهرستان بناب فعالیت می کنند

۶۰ سازمان مردم نهاد در شهرستان بناب فعالیت می کنند

بناب- فرماندار بناب گفت: ۶۰ سازمان مردم نهاد در شهرستان بناب فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین رفیعی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان بناب که با حضور علی پورشکوهی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی تشکیل یافته بود، گزارشی از وضعیت این شهرستان در حوزه اجتماعی و فرهنگی ارائه کرد و با بیان اینکه شهرستان بناب یکی از شهرستان های مذهبی و فرهنگی استان و منطقه است، دینداری و التزام به موازین اخلاقی را مهم ترین خصوصیات و ویژگی اهالی شهرستان بناب عنوان کرد و یادآور شد: این خصوصیات و ویژگی ها باید همچنان حفظ و تقویت شوند تا بسیاری از چالش ها و خطراتی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون شهرستان بناب در کنار قابلیت های صنعتی و اقتصادی که دارد، یک شهر فرهنگی و دانشگاهی است و هم اکنون بیش از ۸ هزار دانشجو در ۷ مرکز دانشگاهی بناب مشغول تحصیل هستند و ۶۵۰ طلبه نیز در حوزه علمیه حضورت ولی عصر(عج) این شهرستان مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس از فعالیت ۱۴۰ هیأت مذهبی در سطح شهرستان و ۶۰ مؤسسه مردم نهاد در این شهرستان خبرداد و گفت: کتابخانه های عمومی بناب دارای ۱۹۰ هزار جلد کتاب بوده و ۲۴ هزار عضو دارند و سال گذشته ۶۳ عنوان کتاب در این شهرستان به مرحله چاپ رفته که رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده بود.

رفیعی با بیان این که افزایش نشاط اجتماعی جزو مطالبات و خواسته های اصلی مردم است؛ تصریح کرد: سیستم تصفیه خانه فاضلاب بناب جزو تصفیه خانه های پیشرفته کشور است و از اداره حفاظت محیط زیست می خواهم ضمن بررسی موضوع در صورتی که فاضلاب در این تصفیه خانه تصفیه نشود، نسبت به تشکیل پرونده و پیگیری موضوع اقدام نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه در عرض سال جاری کمیسیون ماده ۵۵ شهرداری تشکیل نشده است؛ گفت: متأسفانه در برخی محلات شهرستان مردم همچنان به نگهداری احشام مبادرت می کنند و شهرداری در خصوص جمع آوری آن ها اقدامی نکرده است.

علی نیّرپور با اشاره به اینکه فعالیت های باراندازهای انگور در شهرستان آلودگی بهداشتی ایجاد می کنند و باید از سال آینده در این خصوص اقدام اساسی صورد گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات فاضلاب سلامت و بهداشت ساکنان محله کوی پاسگاه را تهدید می کند؛ تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان بناب در بحث تصفیه فاضلاب مشکل جدی داریم و بالای ۹۰ درصد فاضلاب تولیدی تصفیه نمی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب همچنین آبیاری قسمتی از مزارع شهرستان به وسیله فاضلاب را به میدان مین تشبیه کرد و گفت: سلامت شهروندان در این خصوص تهدید می شود.

نیّرپور با تأکید بر اینکه شرایط خروجی فاضلاب شهر بناب با مشکل ۱۰۰ درصد مواجه است؛ تأکید کرد: مسئولین امر باید چاره ای اساسی در این خصوص بیاندیشند.

کد خبر 4752733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha