۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان:

۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به کشت زعفران اختصاص دارد

۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به کشت زعفران اختصاص دارد

سنندج - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری ۴۲ هکتار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی این استان به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، زاهد حاجی‌میرزایی با بیان اینکه از این میزان سطح زیر کشت حدود ۲۳ هکتار آن بارور و ۱۹ هکتار آن غیربارور است، اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ نفر بهره‌بردار در استان کردستان مشغول کشت و تولید زعفران هستند.

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت زعفران به شهرستان دهگلان با هشت هکتار اختصاص دارد و بعد از آن بیجار با بیش از هفت هکتار و سروآباد با بیش از شش هکتار در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: امسال بیش از ۲۲ کیلوگرم زعفران در استان کردستان برداشت می‌شود که بیشترین آن مربوط به دهگلان با ۹ کیلوگرم است.

حاجی میرزایی به مزایای کشت زعفران در استان اشاره کرد و یادآور شد: زعفران از طرفی نیاز آبی فوق ‌العاده کمی دارد و از طرف دیگر از نظر اشتغال‌زایی واقعا اشتغالزا است و در زمان بهره‌برداری به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد و فرآوری و کاربرد بسیار آن در صنایع غذایی، قدرت صادراتی بالا و در نهایت درآمدزایی خوبی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر زعفران ‌کاران ما سال‌های ابتدایی تولیدشان است و زعفران از سال سوم به بعد وارد پروسه زایش و بهره‌برداری می‌شود به همین دلیل میزان تولید آن پایین است ولی اگر به پیک تولید زعفران برسیم در هر هکتار بین پنج تا هفت کیلو عملکرد خواهیم داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه کشت زعفران در کردستان از اهم برنامه‌های جهاد کشاورزی برای افزایش درآمد کشاورزان در اراضی کم بازده است که به جد دنبال می شود.

کد خبر 4753086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha