۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

بیمه سلامت فاصله پرداختی ها به مراکز بیمارستانی را کاهش دهد

بیمه سلامت فاصله پرداختی ها به مراکز بیمارستانی را کاهش دهد

زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:سازمان بیمه سلامت کشور فاصله پرداختی ها به مراکز بیمارستانی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی  ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز بیمه سلامت در محل بیمه سلامت زنجان، گفت: یکی از ابزارهای توسعه پایدار و انسان محور، مقوله توسعه انسانی است. 

وی اظهار کرد: در راستای توسعه انسانی سه حوزه آموزش، سلامت و امید به زندگی اهمیت زیادی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: برای پایداری حوزه های یاد شده سازمان های بیمه‌گر ظهور و بروز می یابند و در نظام اجتماعی باید به مقوله سلامت و خدمات آن توجه کرد. 

مرادی نافچی با بیان اینکه همگانی کردن سلامت، تامین حقوق شهروندی، رضایتمندی در جامعه امنیت روانی و سلامت روانی را به دنبال دارد، افزود: به همین دلیل بیمه ها مکمل نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین سلامت هستند.

وی ابراز کرد: حوزه سلامت یک رویکرد عام و همه جانبه است، یعنی دولت ها باید بسترهای خدمت رسانی و تسهیل‌گری در خدمت رسانی مردم را فراهم کنندتا بتوانند توسعه پیدا کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در دنیای امروزی بیمه جایگاه خاص خود را دارد و در کشورمان نیز به مقوله بیمه سلامت توجه جدی شده و رویکرد دولت در این بخش اصلاح ساختار سلامت در جامعه و دیگری همگانی کردن بیمه است.

مرادی نافچی تصریح کرد: هم اکنون در ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی، حدود ۹۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه و ۱۰ میلیون نفر نیز فاقد بیمه هستند و بر اساس افکارسنجی انجام شده طی سال های گذشته در کشور میزان اعتماد اجتماعی ۱۰ گروه مرجع  مورد بررسی قرار گرفت که پزشکان در رده های بالاتری قرار داشتند. 

وی گفت:  بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری‌ترین کالاها یعنی دارو را تحریم کرده اند و باید به سلامتی مردم بهاء داده شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: پیوند، ارتباط و تعامل بین مراجع خدمت رسان در حوزه سلامت و بیمه ها باید بیش از گذشته تقویت شود و سازمان بیمه سلامت کشور  فاصله پرداختی ها به مراکز بیمارستانی را کاهش دهد.

کد خبر 4759092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha