۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲

سرگئی لاوروف:

معامله قرن منجر به تشکیل کشور فلسطین نمی شود

معامله قرن منجر به تشکیل کشور فلسطین نمی شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که طرح آمریکا موسوم به معامله قرن منجر به تشکیل کشور فلسطین نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با شبکه روسیه ۲۴ اظهار داشت: طرح آمریکا برای صلح در خاورمیانه موسوم به معامله قرن منجر به تشکیل کشور فلسطین به صورت کامل نمی شود.

وی با بیان این مطلب افزود: در سال ۱۹۴۸ پس از قطعنامه سازمان ملل متحد، کشور اسرائیل بلافاصله تشکیل شد اما کشور فلسطین تاکنون تشکیل نشده است.

لاوروف خاطرنشان کرد: آنطور که به نظر می رسد بسیاری از شرکای ما و پیش از هر چیز آمریکا، خواهان تشکیل کشور فلسطین نیست. واشنگتن به جای اجرای قطعنامه های بین المللی به معامله قرن روی آورده است، چیزی که همه به خوبی می دانند منجر به تشکیل کشور فلسطین به طور کامل نخواهد شد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: طرح آمریکا موسوم به معامله قرن با هدف سازش سیاسی در خاورمیانه صورت گرفته است و هدف از آن اجبار فلسطینیان به امتیازدهی به طرف اسرائیلی است به ویژه در رابطه با موضوعاتی همچون قدس، بازگشت آوارگان فلسطینی و حدود مرزهای کشور فلسطین.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش نیز گفت: ابوبکر البغدادی ساخته و پرداخته آمریکا است و روسیه خواهان دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره صحت و سقم مرگ وی است.

کد خبر 4760961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha