۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹

فرمانده انتظامی استان قزوین:

عقیدتی سیاسی در بصیرت افزایی نیروهای مسلح نقش آفرین بوده است

عقیدتی سیاسی در بصیرت افزایی نیروهای مسلح نقش آفرین بوده است

قزوین- فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: روحانیون عقیدتی سیاسی در تقویت بینش دینی، بصیرت افزایی و ترویج احکام دینی در نیروهای مسلح نقش تعیین کننده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش دوسالانه تکریم روحانیون پیش کسوت نیروهای مسلح استانهای قزوین، البرز و زنجان، ظهر شنبه با حضور حجت الاسلام محمد حسینی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان و روحانیون عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در محل ستاد نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

سردار مهدی حاجیان در این همایش گفت: امنیت ضامن توسعه پایدار کشور است و در کنار تقویت بنیه دفاعی و امنیتی باید به امور معنوی هم توجه کنیم تا از مسیر ارزشی باز نمانیم.

وی بیان کرد: وجود سازمان عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح موجب تقویت فضای معنوی در نیروها شده و با جرات می توان اذعان کرد چنین ساختاری در هیچ ارتشی در دنیا دیده نمی شود که توجه به معنویت در اولویت باشد.

سردار حاجیان یادآورشد: در موضوعات حقوق بشری که دستاویز بسیاری از قدرتهای استکباری برای مقابله با ملتهای مظلوم شده هیچ نشانه ای از باور و اعتقاد عملی دیده نمی شود اما شاید ایران تنها کشوری است که در کنار توجه به امنیت و دفاع به باورهای دینی و اخلاقی نگاه ویژه دارد و حضور نهادی مانند عقیدتی سیاسی بیانگر رویکرد دینی و معنوی نیروهای مسلح است.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: وقتی عقیدتی سیاسی در نیروی های مسلح فعال است یعنی ماهیت بصیرت افزایی، احکام دینی و معنویت با حضور روحانیون و هدایت دینی اهمیت دارد و در نیروها مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بخش عمده ای از پیروزی نیروهای مسلح در جنگ نیز مدیون حضور موثر روحانیت بود و شما محور دینی و جهادی را بخوبی تبلیغ کردید و در تهییج دینی نیروها موثر بودید.

سردار حاجیان اظهارداشت:  در سایر نیروهای مسلح جهان فقط جنبه دفاعی مفهوم دارد اما در جمهوری اسلامی ایران یک منشور اخلاقی در نیروهای مسلح با کمک روحانیت پیاده شده که با هدایت درست عقیدتی اجازه داده نشده نیروهای مسلح در هیچ مسیر سیاسی حرکت کند و اقتدار و استقلال خود را حفظ کرده و یک الگوی بی بدیل شده است.

کد خبر 4761074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha