۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰

رئیس جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

تولید ۲.۷ میلیون تن مرکبات در مازندران

تولید ۲.۷ میلیون تن مرکبات در مازندران

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید مرکبات استان در سال جاری به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن خواهد رسید که نشان از افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهیدی فر بعدازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر توجه به پدافند غیرعامل در امر تولید اظهار داشت: مازندران با گام نهادن در کشاورزی مدرن و جدید با استفاده از امکانات و ابزار دستاوردهای خوبی در حوزه تولید داشته است.

وی افزود: مازندران کمتر از ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است که بیش از هفت میلیون تن محصولات غذایی در آن تولید می شود و ۱۰ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی به استان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ میلیون اصله گل و گیاه، درختچه های زینتی و غیره در پنج نوع در استان تولید می شود و رتبه اول را در کشور داریم.

شهیدی فر با اظهار اینکه ۳۰ درصد گوشت سفید تولیدی در استان مصرف و بقیه به سایر مناطق کشور ارسال می شود گفت: مازندران رتبه اول کشوری را در تولید گوشت طیور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جوجه یک روزه کشور در استان تولید می شود گفت: همچنین میزان تولید مرکبات استان دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و دو میلیون تن آن مربوط به پرتقال تامسون است.

وی میزان تولید برنج استان را یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برای اولین بار رکورد تولید برنج در استان شکست و فراتر رفته است.

وی تولید ۱۰۷ هزار تن آبزیان را نشان از ظرفیت بالای کشاورزی بیان کرد و گفت: ۳۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و ۶۰ درصد اشتغال بخش خدمات نیز مربوط به حوزه کشاورزی است.

شهیدی فر درباره آفت مگس میوه گفت: طبق پایش از سال قبل متوجه شدیم این آفت متفاوت از سال های قبل است و از اینرو 220 ایستگاه پایش برای کنترل و رصد آن ایجاد کردیم و در 24 نقطه از استان به صورت متمرکز کار مدیریت و کنترل را اجرا کردیم.

وی گردش اقتصادی مرکبات در استان را 17 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 4762395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha