گفتگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر پیرامون نوین سازی پایگاه «العدید»

گفتگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر پیرامون نوین سازی پایگاه «العدید»

وزرای دفاع آمریکا و قطر پیرامون نوین سازی پایگاه هوایی «العدید»، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه، با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور در دیدار با «خالد العطیه» همتای قطری خود پیرامون نوین سازی پایگاه هوایی العدید با وی گفتگو کرد.

هافمن در این باره گفت: «مقامات بلندپایه دو کشور پیرامون طیف وسیعی از موضوعات دفاعی و امنیتی از جمله درخواست قطر برای ارتقاء و نوین سازی زیرساخت پایگاه هوایی العدید با یکدیگر گفتگو کردند».

به گفته هافمن، اسپر و العطیه روز چهارشنبه برای اعلام حمایت از شراکت امنیتی و استراتژیک میان آمریکا و قطر با یکدیگر دیدار کردند و «مارک اسپر در این دیدار بر تأثیر فزاینده همکاری قطر با فرماندهی مرکزی آمریکا تأکید و از خالد العطیه برای میزبانی هزاران نیروی آمریکایی قدردانی کرد».

دو طرف در این دیدار همچنین بر این نکته توافق کردند که حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس ثبات و امنیت را به ارمغان می آورد!

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر تعهد این کشور به تداوم مشارکت با قطر در حوزه برخی ابتکارعملها از جمله تبادلهای نظامی و بهبود قابلیت همکاری میان نیروهای نظامی دو کشور تأکید کرد.

طبق گفته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، پایگاه هوایی العدید در جنوب غربی دوحه محل استقرار ۱۳ هزار پرسنل ائتلاف آمریکا است. پیش از این نیز پمپئو با هدف توسعه حضور نظامی آمریکا در پایگاه هوایی العدید که بزرگترین پایگاه آمریکا در خاورمیانه به شمار می رود، یادداشت تفاهمی با قطر به امضا رساند.

کد خبر 4765337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha