۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۱۶

با شرکت ۶۲ راس اسب؛

هفته قهرمانی کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا برگزار شد

هفته قهرمانی کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا برگزار شد

آق قلا – هفته قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا با شرکت ۶۲ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دهم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا بعدازظهر جمعه ۶۲ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۱۴۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که سراج الدین اندروا با اسب دلدل یلمه زودتر از خط پایان گذشت و علی محمد غراوی با اسب رضوان خان و آرمین آق اتابای با اسب ترکمن صحرا به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که محمد خوجملی با اسب صاحب جمال عنوان اول را به دست آورد و جواد آچاک با اسب گوماتو و علیرضا قرنجیک با اسب سیل آسا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس نویس استیکس به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که قربان محمد اودک با اسب گان دولف موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب آلان و جواد آچاک با اسب یلدرم به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس یک به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شکل گرفت که ستار مهرانی با اسب منوکید زودتر از خط پایان عبور کرد و بنیامین ملایی با اسب اورتگا و آرمین آق آتابای با اسب ویمتو به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس چهار به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که امیر مختومی با اسب استینگر نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب داغ مایه و آق اویلی بشگرد با اسب گل گندم نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس پنج به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که امیر مختومی با اسب ویس ناز موفق به کسب عنوان نخست شد و کمال دلیجه عطا با اسب نیو دنسر و محمدامین توماج با اسب بهپا به ترتیب دوم و سوم شدند.

امیر مختومی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دهم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه آق قلا، امیر مختومی با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، محمد خوجملی یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کرد و ستار مهرانی، قربان محمد اودک و سراج الدین اندروا هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4766362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha