۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶

کنگره بیماری های ناقل زاد در شیراز برگزار می شود

کنگره بیماری های ناقل زاد در شیراز برگزار می شود

شیراز_ دومین کنگره بیماری های ناقل زاد و تغییرات اقلیمی و چهارمین کنگره حشره شناسی پزشکی بیست و دوم آبان ماه در شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  نائب رئیس و دبیر علمی کنگره بیماری های ناقل زاد یکشنبه در نشست خبری گفت:طاعون ،مالاریا، تب زرد و زسکا و بیماری هایی از این دست از جمله بیماری های ناقل زاد  هستند  که در کشور نیز حضور داشته یا دارند.

کوروش عزیزی در خصوص مالاریا بیان کرد: مالاریا در سال های که در کشور فعال بود سالانه یک میلیون نفر قربانی می گرفت و این بیماری اکنون تحت کنترل است و اگر کنترل های لازم صورت نگیرد شاهد هستیم که فعالیت آنان دوباره آغاز خواهد شد. 

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی بیان کرد: برخی از حشرات با توجه به تغییرات محیطی و آب و هوایی خود را با آن اقلیم ها مطابقت داده و فعالیت را دوباره از سر می گیرند. 

عزیزی با ابراز نگرانی از ورود برخی از بیماری ها به کشور اظهار کرد: برخی از بیماری های  علاقه بسیار زیادی به جمعیت بالا و تراکم های جمعیتی دارند و نگرانی برای ورود این بیماری به کشور نیز وجود دارد. 

او معتقد است برخی از حشرات نیز عاملی برای مرگ و میر هستند که گزش نیش برخی عنکبوت ها، عقرب ها وسایر حشرات منجر به مرگ و میر می شود. 

دبیر علمی کنگره در خصوص این کنگره عنوان کرد: این کنگره در تلاش هست تا آخرین تجربیات و همچنین روش های مقابله با بیماری ها را در اختیار سایر افراد ، پزشکان و دانشجویان قرار دهد. 

او ادامه داد: ٩ مهمان خارجی نیز در این کنگره حضور داشته اند و بیش از ٣۵٠ مقابله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از این بین ٢۶٠ مقاله به صورت پوستر و ۴۵ مقاله نیز به صورت سخنرانی توسط افراد ارائه می‌شود

وی خبر از جشنواره انیمیشن در حاشیه این کنگره داد و بیان کرد: بیش از ۴٠٠ انیمیشن به دبیرخانه ارسال شده و در دو بخش حرفه ای و دانشجویی این آثار ارزیابی می شود. 

دبیر علمی کنگره در خصوص محور های این مراسم نیز گفت: بیماری های اربو ویروسی ، لش مانیوز ها (سالک)  ، مالاریا  آفت کش ها ، آموزش نوین حشره شناسی پزشکی از جمله محورهای این کنگره است. 

سید حمیدرضا هدایتی مدیر امور فوق برنامه ای دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شیراز نیز در این نشست خبری گفت: ٢۵ الی ٢٩ آبان ماه  جشنواره فرهنگی ادبی سیمرغ  در تهران برگزار خواهد شد و بیش از ١١۶ نفر از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مسابقه اعزام می شوند. 

وی در خصوص آثار نیز بیان کرد: ١١ فیلم ،٢١  اثر هنرهای تجسمی ،چهار اثر در حوزه موسیقی ، پنج اثر در رشته های ادبی و  ١١ اثر در حوزه تئاتر آثاری است که از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جشنواره شرکت داده خواهد شد. 

کد خبر 4769231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha