۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵

همزمان با روز سه‌شنبه؛

جوی پایدار دربیشتر نقاط استان سمنان/کشاورزان مراقب سرمازدگی باشند

جوی پایدار دربیشتر نقاط استان سمنان/کشاورزان مراقب سرمازدگی باشند

سمنان - نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که جوی پایدار طی سه روز آتی بر استان سمنان حاکم است اما برودت هوا در بخش‌هایی مانند شهمیرزاد و کالپوش نگران‌کننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان غالب نقاط استان سمنان هم‌زمان با روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه، جوی پایدار و آسمانی صاف است اما برودت هوا در برخی نقاط مانند شاهرود، بسطام، مجن، کلاته خیج، جیلان، رضوان، کالپوش، نام نیک، میامی، فرومد و حتی شمال دامغان، شهمیرزاد و فولاد محله و ... نگرانی‌هایی را برای کشاورزان و دامداران پدید آورده است.

امروز بیشینه و کمینه دمای هوای رضوان (کالپوش، نام نیک و گلستان) ۱۵ درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر گزارش‌شده است همچنین در شهمیرزاد نیز بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۳ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر است، این امر نشان می‌دهد که در این روزهای پایانی آبان ماه ۹۸ مردم این دو بخش عمدتاً کشاورزی و باغی استان سمنان هوای زیر صفر و احتمالاً یخ‌زدگی درختان و معابر را تجربه خواهند کرد.

سرمای هوا در شرق استان سمنان

این وضعیت در شاهرود، مجن، بسطام و کلاته خیج و شاهکوه هم دیده می‌شود، امروز بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود این بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان دیار قومس، ۱۶ و سه درجه بالای صفر است و هرچند آسمان صاف گزارش‌شده، اما برودت هوا نگرانی‌هایی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

هوا در مرکز استان سمنان متعادل‌تر است، هم‌زمان با صبح سه‌شنبه دمای هوای سمنان ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است، همچنین بیشینه و کمیته دمای هوا طی امروز و فردا بدون تغییر ۱۹ و هفت درجه بالای صفر خواهد بود. وزش باد و آسمان  صاف پیش‌بینی هواشناسی برای مرکز استان سمنان است.

دمای هوا در دامغان ۱۰ درجه بالای صفر است و باد سردی در این شهر می‌وزد. هوا در دیار صددروازه نیز مانند شاهرود و سمنان است یعنی آسمان صاف، بدون پدیده خاص جغرافیایی اما سرد ... سرمای هوا در شمال دامغان اما بیشتر وجود دارد.

غرب گرمترین نقطه

گرمسار و ایوان کی دو شهرستان همسایه امروز آسمان آفتابی را با دمای ۱۴ و ۱۳ درجه بالای صفر پشت سر می‌گذارند بیشینه و کمینه دمای هوای این دو شهرستان برای امروز سه‌شنبه بیست و یکم آبان ماه ۹۸ به ترتیب ۱۸ و شش و همچنین ۲۰ و هشت درجه بالای صفر خواهد بود درنتیجه این بخش از استان فعلاً گرم‌ترین دما را بین شهرهای دیار قومس خواهند داشت.

دمای هوا در میامی ۱۱ درجه بالای صفر است و رضوان شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارد برودت هوا در بیش از ۱۰ روستای بخش رضوان به زیر صفر رسیده است.

درنهایت باید گفت آسمان استان سمنان صاف و بدون پدیده خاص جوی خواهد بود اما برودت هوا در برخی نقاط خطر یخ‌زدگی و سرمازدگی را برای روستائیان و کشاورزان و دامداران به همراه دارد. علی‌رغم آفتابی بودن آسمان در غالب نقاط استان باد سردی در شهرهای دیار قومس در حال وزیدن است.

کد خبر 4769942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha