۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۴۵

به‌جز طالقان و آسارا؛

مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان البرز چهارشنبه تعطیل هستند

مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان البرز چهارشنبه تعطیل هستند

کرج - مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان البرز به جز طالقان و آسارا فردا بیست و دوم آبان ماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویش پور شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی استان، اظهار کرد: با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها و نزدیکی به سطح ناسالم برای همه گروه ها، با هدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تصمیم هایی مانند تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی اتخاذ شده است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در خصوص مصوبات جلسه، گفت: شهرداری های استان به جز آسارا و طالقان فعالیت های عمرانی آلاینده را متوقف کنند. 

وی از نیروی انتظامی نیز خواست تا پایان شرایط هشدار آلودگی از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری شود و این خودروها تا رفع مشکل اجازه تردد نداشته باشند. 

درویش پور با اشاره به اینکه باید ماسک های مناسب بین کارکنان دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی در معرض آلودگی توزیع شود، گفت: پیش بینی های هواشناسی به صورت دقیق و فوری در اختیار اعضای کمیته اضطرار قرار گیرد. 

وی ضمن درخواست از مردم برای خودداری از ترددهای غیرضروری افزود: دستگاه های دولتی برای نیروهای دارای بیماری های قلبی یا تنفسی و اولیای دانش آموزان دوره ابتدایی و مهدکودک برای اعطای مرخصی، همکاری لازم را انجام دهند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اضافه کرد: صنایع آلاینده و همچنین معادن شن و ماسه فردا تعطیل شوند. 

درویش پور همچنین از رسانه ها خواست در این ایام نسبت به پخش پیام های بهداشتی برای شرایط آلودگی هوا بیشتر اهتمام داشته باشند. 

یکی از مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا استقرار اورژانس در نقاط پرتردد و آلوده شهرهای استان بود. 

همچنین شهرداری کرج اعلام کرد؛ اتوبوس های درون شهری فردا برای استفاده شهروندان نیم بها است.

کد خبر 4770826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha