۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸

استاندار مرکزی:

با تغییر قیمت بنزین افزایش قیمت در کالاهای اساسی نباید رخ دهد

با تغییر قیمت بنزین افزایش قیمت در کالاهای اساسی نباید رخ دهد

اراک- استاندار مرکزی گفت: با تغییر قیمت بنزین افزایش قیمت در کالاهای اساسی نباید رخ دهد و در تلاش هستیم تا این مهم عملی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: بنده هم ممکن است به طرح افزایش قیمت بنزین ابهامات و انتقاداتی داشته باشم و نظرات هر یک از آحاد ملت ایران در این زمینه شاید، متفاوت باشد.

وی ادامه داد: همه بر این واقعیت اذعان داریم که قیمت سوخت در شرایط کنونی حتی با تطبیق سرانه های کشور اصلا همخوانی ندارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بعضی از نمایندگان مجلس مخالفت خود را نسبت به این طرح اعلام کردند که جای تعجب دارد و این گونه اقدامات تبلیغی است. در واقع یک مسئول اگر مخالفت با این تصمیم دارد نباید آن را اعلام کند که به تهییج افکار عمومی بیانجامد.

آقازاده گفت: از هیچ مسئولی نباید پذیرفت نسبت به تصمیمی که با نظرات مسئولین ارشد نظام و سران سه قوه نظام بوده است، مخالفت و انتقاد کند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها نسبت به این مسایل بیش از دیگران حرف برای گفتن دارند چرا که منتقل کننده افکار عمومی هستند و حق انتقاد دارند.

استاندار مرکزی گفت: بحث تغییرات مربوط به قیمت بنزین دو سال به طول انجامیده است و تابستان سال جاری قرار شد که اجرایی شود اما به قدری فضا سنگین بود دولت از اجرای آن صرف نظر کرد.

آقازاده عنوان کرد: روز گذشته استان در شرایط آرام بود اما امروز در شهرستان های اراک، خمین، ساوه و محلات تجمع هایی گزارش شد.

وی ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه های اجرایی استان در کنترل اوضاع گفت: از پلیس فتا، بسیج، سپاه ، نیروی امنیتی و اداره کل اطلاعات و... سپاسگزارم. با گذشت حدود دو روز از اجرای طرح تغییرات قیمت بنزین و سهمیه بندی آن شاهد مشکل خاصی در استان نبودیم.

آقازاده تاکید کرد: باید بپذیریم مردم در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و گرانی، تورم و این افزایش قیمت به آن ها فشار بیشتری وارد می سازد بنابراین برای مردمی که امروز از آمادگی تهییج و تحریک پذیری برخوردار هستند باید با تدبیر حرکت کنیم و توپ را به زمین دشمن نیندازیم.

وی تصریح کرد: از رسانه ها انتظار می رود در اجرایی شدن این طرح به عنوان اولین استان کمک کنند. هنگامی که مردم توسط فضای مجازی تحریک می شوند تجمع می کنند، از رسانه ها انتظار می رود حداقل در حوزه فضای مجازی، حقیقی و نشریات به تحریکات دامن نزنند.

آقازاده گفت: این طرح اگر به خوبی اجرا شود می تواند به خانواده های کم درآمد کمک کند و ایجاد یک عدالت اجتماعی است. تلاش ما این است تغییرات قیمت بنزین باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی نشود.

کد خبر 4773988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha