۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳

فروردین مهلت پایانی است؛

سه فرصت پیش روی شمشیربازی برای قطعی کردن سهمیه المپیک توکیو

سه فرصت پیش روی شمشیربازی برای قطعی کردن سهمیه المپیک توکیو

تیم ملی شمشیربازی ایران که جام‌جهانی مصر را بدون مدال اما با افزایش رنکینگ به پایان رساند سه میدان گزینشی دیگر پیش رو دارد تا با حضور در آنها سهمیه خود برای المپیک را قطعی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی شمشیربازی با برگزاری رقابت های بین المللی مختلف وضعیت ورزشکاران و تیم های این رشته برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را مشخص می کند.

در بخش اسلحه سابر مردان که ایران هم امید زیادی به کسب سهمیه در آن دارد، ۹ مرحله رقابت گزینشی پیش بینی شده بود. از مجموع این مسابقات تاکنون ۶ رویداد برگزار شده  و تیم ملی ایران هم در همه آنها شرکت داشته است.

جام جهانی مصر آخرین رویدادی بود که شمشیربازان اسلحه سابر ایران به آن اعزام شدند. در بخش انفرادی این رقابت ها هیچ یک از چهار شمشیرباز ایران موفق به کسب مدال نشدند. در بخش تیمی هم ایران با شکست برابر مجارستان در مرحله یک چهارم از صعود به نیمه نهایی بازماند و در نهایت هم به جایگاه چهارم بسنده کرد.

با این حال از حضور در جام جهانی مصر، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران مجموع امتیازات خود را به ۲۵۴ رساند و با یک پله صعود در جایگاه پنجم جهان ایستاد. با این شرایط کسب سهمیه المپیک توسط ایران قطعی است اگرچه فدراسیون جهانی شمشیربازی فروردین ماه سال آینده و پس از پایان کامل رویدادهای گزینشی المپیک،  براساس رنکینگ خود اقدام به معرفی تیم های راه‌یافته به المپیک خواهد کرد.

طبق تقویم فدراسیون جهانی شمشیربازی، برای کسب امتیاز المپیک در اسلحه سابر مردان سه رویداد دیگر برگزار می شود.  برنامه این رویدادها به این شرح است:

* مسابقات جام جهانی لهستان- ورشو (۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه ۹۸)
* مسابقات جام جهانی ایتالیا-پادووا (۱۷ تا ۱۹ اسفندماه ۹۸)
* مسابقات جام جهانی مجارستان- بوداپست  (۲ تا ۴ فروردین ماه ۹۹)

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اتمام مسابقات جام جهانی مجارستان و بر اساس نتایج به دست آمده در این رقابت ها، آخرین تغییرات در رنکینگ جهانی تیم های اسلحه سابر جهان اعمال شده و بر اساس آن وضعیت المپیکی تیم ها مشخص می شود.

چهار تیم اول رنکینگ جهانی اسلحه سابر سهمیه المپیک را به صورت مستقیم دریافت می کنند. چهار تیم بعدی هم از میان تیم های پنجم تا شانزدهم رنکینگ جهانی انتخاب خواهند شد. بدین ترتیب که تیم های اول هر زون از این جایگاه ها صاحب سهمیه می شوند. آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا - اقیانوسیه زون های موردنظر هستند.

ایران بر اساس رنکینگ فعلی و در اختیار داشتن جایگاه پنجم جهان، برای المپیک کسب سهمیه خواهد کرد اما برای تثبیت این جایگاه و بهبود آن باید در سه رویداد پیش رو حضور داشته باشد.

کد خبر 4774819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha