۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۰

مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:

۴۰ درصد موقوفات در زمینه عزاداری اهل بیت است

۴۰ درصد موقوفات در زمینه عزاداری اهل بیت است

زنجان-مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۴۰ درصد موقوفات در زمینه عزاداری برای اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه سه شنبه در همایش یاوران وقف در محل حسینیه اعظم زنجان، گفت: وقف یک سنت حسنه است که انجام آن برکات زیادی را به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه وقف بالاترین و ارزشمندترین خیرات و صدقات جاری خواهد بود و این مهم موجب آرامش انسان پس از مرگ خواهد شد، افزود: استفاده از ظرفیت وقف موجب سازندگی و توسعه جامعه می‌شود، بنابراین باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. 

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف یکی از اقدامات ماندگار در جامعه  است و آثار و برکات وقف برای همیشه در جامعه خود را نشان می دهد. 

موسوی با بیان اینکه وقف در همه بخش های جامعه تاثیرگذار بوده و توانسته بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخگو باشد، افزود: رفاه اجتماعی جامعه یکی از برکات وقف است و باید بر این امر اذعان داشت که وقف ارزشمندترین خیرات و صدقات جاری است.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: ۴۰ درصد موقوفات در زمینه عزاداری است و در حوزه اجتماعی هم آثار و برکات بسیاری دارد که رفاه جامعه یکی از آثار و برکات وقف است.

موسوی با بیان اینکه ۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است، گفت: موقوفات متعددی در حوزه درمانی در کشور وجود دارد و باید از ظرفیت موقوفات درمانی در ارائه خدمات به بیماران نیازمند استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم ترویج  و توسعه وقف در حوزه بهداشت و درمان، افزود: جامعه نیازمند توسعه وقف در حوزه بهداشت و درمان است و باید توجه ویژه به این بخش صورت بگیرد.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به فعالیت های موکب های سازمان اوقاف در اربعین حسینی در داخل ایران و کشور عراق، گفت: فعالیت های موکب های اوقاف در ایام اربعین باعث رضایتمندی مردم شد و خدمات خوبی در این موکب ها ارائه شد.

موسوی با بیان اینکه فعالیت موکب اوقاف استان زنجان در سامرا خوب بود، افزود:  خادمین زنجانی در پذیرایی و اسکان زائران سنگ تمام گذاشتند.

کد خبر 4776537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha