۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۶

استاندار گلستان:

تصویب منطقه آزاد اینچه برون گامی مهم در توسعه گلستان است

تصویب منطقه آزاد اینچه برون گامی مهم در توسعه گلستان است

گرگان- استاندار گلستان گفت: تصویب منطقه آزاد اینچه برون گامی مهم در توسعه گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق‌شناس عصر چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان با اشاره به طرح اصلاح قیمت بنزین اظهارکرد: دولت با افزایش قیمت سوخت، درآمدی کسب نخواهد کرد زیرا همه درآمدها را در قالب حمایت از اقشار کم درآمد به مردم پرداخت می‌کند.

وی افزود: اگر روند مصرف سوخت در کشور به همین روال ادامه پیدا می‌کرد خیلی زود کشورمان به یکی از واردکننده‌های بنزین تبدیل می‌شد.

استاندار گلستان در بخش دیگر سخنانش گفت: اعتبارات استان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های دستگاه اجرایی این میزان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی توضیح داد که عمده این بودجه صرف زیرساخت‌هایی مانند مسکن، سدسازی، راهسازی و غیره می شود.

حق شناس تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون اتفاقی مهم برای استان برشمرد و افزود: شورای نگهبان ایراداتی به لایحه مناطق آزاد گرفت ولی در نهایت پس از پیگیری‌های بسیار این لایحه هفته گذشته در صحن علنی مجلس تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد:در اینچه‌برون زیرساخت‌های ارتباطی از جمله حمل و نقل فراهم بوده و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای این منطقه پیش‌بینی شده که عمدتا بلامعارض است.

حق شناس گفت: شکل‌گیری منطقه آزاد تجاری فرصت مناسب برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی است.

وی خام فروشی را معضل استان برشمرد و افزود: در استان هم محصولات و تولیدات کشاورزی خام فروشی می‌شود و ایجاد این منطقه و استقرار صنایع مرتبط می‌تواند جلوی خام‌فروشی را بگیرد و ارزش افزوده تولید کند.

استاندار گلستان به مزیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: برخورداری بنگاه‌های اقتصادی از معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، حاکم نبودن قانون کار، عدم نیاز به ویزا برای حضور در منطقه آزاد و همچنین نبود تعرفه گمرکی برای ورود ماشین‌آلات و خط تولید را از مشوق‌های دولت برای ایجاد و استقرار صنایع در مناطق آزاد است.

کد خبر 4777253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha